728 x 90

روزنامه حکومتی شرق: پوچ بازی ایران در ونزوئلا، سرمایه‌گذاری رژیم ایران و ونزوئلا تنها شعار توخالی بوده است

سرمایه‌گذاری رژیم ایران و ونزوئلا
سرمایه‌گذاری رژیم ایران و ونزوئلا

روزنامه حکومتی شرق چهارشنبه ۴مرداد در مقاله‌ای با عنوان «پوچ بازی ایران در ونزوئلا به دست‌آوردسازی دروغین آخوند رئیسی در سیاست خارجی حمله کرد و نوشت:

در حالی‌که هر روز یک خبر جدید از پیشرفت ارتباط اقتصادی و رشد تجارت ایران و ونزوئلا روی خروجی برخی رسانه‌های داخلی قرار می‌گیرد، مسعود دانشمند، عضو هیئت‌مدیره کانون مؤسسات حمل ونقل، در اظهارنظری خبر می‌دهد که ایران پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کند.

او درباره آخرین وضعیت نقل و انتقال بار بین ایران و ونزوئلا به ایلنا گفته: «پولی بابت فروش کالا به ونزوئلا دریافت نمی‌کنیم و معاملات تهاتر هستند، حال این‌که ونزوئلا کالایی برای تهاتر با ایران ندارد و تقریباً کشتی‌ها یک سرخالی برمی‌گردند».

هم‌چنین طبق اظهارات او اصلاً خط منظمی با ونزوئلا برقرار نمی‌شود، چرا که حجم بار دو کشور زیاد نیست و در سال فقط سه نوبت بار جابه‌جا می‌شود. حدوداً هر سه یا چهار ماه یک کشتی تجاری می‌تواند از بنادر ایران به سمت ونزوئلا حرکت کند و صاحب کالا اگر به این کشتی نرسد باید چهار ماه منتظر کشتی بعدی بماند و به‌طور قطع تا چهار ماه آینده بازار هدف را از دست می‌دهد.

این کارگزار حکومتی در ادامه افزود: «در حالی که ایران می‌توانست در احداث کارخانه‌های روغن‌کشی در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کند، اما در حوزه خانه‌سازی سرمایه‌گذاری کرد که البته از این سرمایه‌گذاری هم راضی نبودند.

در بخش دیگر شرکت اتکا نسبت به بازگشایی فروشگاهها اقدام کردند با این هدف که کالا‌های این فروشگاهها را از ایران تأمین کنند، اما وقتی قفسه‌های این فروشگاه خالی می‌شود کشتی وجود ندارد که به‌سرعت از ایران کالا را به فروشگاههای اتکا در ونزوئلا برساند و تردد هر چهار ماه یک بار کشتی در این مسیر مدت‌زمان طولانی می‌خواهد و در این مدت هم این قفسه‌ها خالی می‌مانند».

با این حال آن‌گونه که از اخبار این روز‌ها برمی‌آید تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و ونزوئلا تنها شعار تو خالی بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/107a83b1-ef7c-47d4-9d9a-fd3eb992796f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات