728 x 90

روزنامه حکومتی شرق: مجلس باید از شکست اجرای قانون ممنوعیت دیش ماهواره درس بگیرد و سراغ فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نرود

فیلترینگ
فیلترینگ

روزنامه حکومتی شرق ۱۵ آبان ۹۹ در مطلبی با عنوان «شکست‌های ممنوعیت ویدئو و ماهواره را در اینترنت تجربه نکنید» نوشت: «مجلس باید از شکست اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که امسال بیست‌وششمین سال حیات نیمه‌جان خود را می‌گذراند، درس بگیرد و سراغ وضع قانون برای فیلترینگ شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی نرود؛ زیرا مردم روش‌های مقابله با آن را پیدا می‌کنند. به‌ویژه آن که در چند سال آینده با اتمام پروژه «گنبد ۱۲هزار ماهواره‌ای فراز کره زمین»، دیگر این‌گونه محدودیتها به‌طور کلی بی‌اثر خواهد شد‌.

مجلسیان آن دوره، آن قانون عجیب را برای منع استفاده از برنامه‌های تلویزیونهای ماهواره‌ای در ایران وضع کردند و می‌دانید که الآن آن قانون به‌ظاهر زنده است؛ اما حتی در پشت‌بام روستاها نیز دیش ماهواره وجود دارد. می‌دانیم دیش ماهواره در همه جا هست و در کنارش می‌دانیم تلویزیون اکنون سهم درخور‌ توجهی از بینندگان خود را از دست داده است.

اگر مجلس اشتباه قبلی را تکرار و قوانینی برای منع استفاده از رسانه‌های اجتماعی وضع کند، این‌بار مصرف‌کنندگان این رسانه‌ها، بسیار آسان‌تر از دو نوبت قبلی و حتی بدون هزینه و با نصب یک فیلتر‌شکن روی گوشی خود، قانون را زیر پا خواهند گذاشت؛ همان اتفاقی که از سوی عده‌ای پس از فیلترینگ تلگرام افتاد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df467834-a565-4438-90b7-5ca7cab75595"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات