728 x 90

روزنامه حکومتی آرمان: چرا بایدن به برجام برنمی‌گردد؟

برجام
برجام

موضوع برگشت آمریکا به برجام در دولت جدید آمریکا و روی کار آمدن بایدن، موضوعی است که این روزها در رسانه‌های حکومتی به آن پرداخته می‌شود و هر کدام از یک زاویه به این موضوع می‌پردازند و لذا روزنامه حکومتی آرمان روز یکشنبه ۲۶بهمن نوشت: چرا بایدن به برجام برنمی‌گردد؟

این روزنامه به‌نقل از تحلیلگر مسایل بین‌الملل رژیم افزود: شواهد و قرائن نشان نمی‌دهد که جو بایدن به‌دنبال میانجی در راستای گفتگو با ایران است، زیرا مواضع خود را شفاف و روشن بیان کرده.

 

آرمان هم‌چنین نوشت: بایدن پیش از ورود به کاخ‌سفید نیز اعلام کرده بود که بسته به شرایطی به برجام باز خواهد گشت. یکی از این شرایط این بود که ایران باید تعهدات برجامی خود را انجام دهد. بایدن به دو دلیل امروز بر روی این مسأله تأکید دارد؛ نخست به‌علت مسأله حیثیتی است که نمی‌خواهد گام اول را بردارد زیرا در عرصه تبلیغاتی و سیاسی علیه او فضاسازی شده و عنوان می‌شود که او در مقابل ایران عقب‌نشینی کرده و تسلیم شده است. گروه‌های برانداز نیز از ادبیات باج‌خواهی هسته‌یی استفاده خواهند کرد. بایدن یک مانع حقوقی نیز دارد و آن این است که او بدون این‌که ایران تعهدات هسته‌یی خود را انجام دهد، نمی‌تواند تحریم‌ها را رفع کند، به این علت که در دوره اوباما یک قانون در کنگره به تصویب رسیده است که هر ۹۰روز یک‌مرتبه باید گزارشی به کنگره ارائه شود و پایبندی ایران به برجام را مورد پایش قرار دهد که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تأیید شود. زمانی که این تاییدیه صادر شود امکان تعلیق تحریم‌ها وجود دارد. به همین علت بایدن این مانع را نیز در پیش دارد و باید اجازه کنگره را نیز اخذ کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d8df88f-ff74-4fb7-8051-4113dcdc19e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات