728 x 90

روزنامه تلگراف: ۱۱دانشگاه در انگلستان در ساخت پهپاد به رژیم ایران کمک کرده‌اند

پهپادهای رژیم ایران
پهپادهای رژیم ایران

روزنامه تلگراف روز پنج‌شنبه، ۱۸خرداد، در گزارشی به‌نقل از نمایندگان پارلمان انگلستان نوشت: ۱۱دانشگاه در این کشور در ساخت جت‌های جنگی و پهپادهای انتحاری به رژیم ایران کمک کرده است.
در این گزارش آمده است نمایندگان پارلمان در انگلستان اظهار داشتند در میان ۱۱دانشگاه که بیشترین همکاری را با برنامه پهپادی رژیم ایران برعهده داشته است دانشگاه کرنفیلد بوده است.
بر اساس این گزارش رژیم ایران تأمین مالی کارشناسان در این پروژه را برعهده داشته است و هدف آنها تحقیقات بر روی موتورهای پهپاد از طریق افزایش ارتفاع، سرعت و برد بوده است.
روزنامه تلگراف در ادامه نوشت: یکی از این ۱۱دانشگاه نیز با محققان ایرانی وابسته به رژیم ایران روی آزمایش کنترل‌های جدید برای موتورهای جت به‌منظور "افزایش مانورپذیری و زمان پاسخ" آنها در کاربردهای نظامی همکاری کرده است.
در همین رابطه نمایندگان پارلمان انگلستان خواستار تحقیقات فوری در مورد چگونگی انجام این همکاری شده‌اند.
آلیسیا کرنز، رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان انگلستان از آن به‌عنوان همکاری وحشتناک" که به نوبه خود نقض تحریم‌ها محسوب می‌گردد و از طرفی نسبت به این‌گونه فناوریهای حساس که ماهیت دوگانه دارند ابراز نگرانی شدید کرده است.
دیوید لامی، وزیر خارجه "دولت در سایه"نیز این موضوع را "کاملاً نگران‌کننده" خواند و خواستار تحقیقات فوری در این رابطه شد.
یکی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلستان نیز با بیان این‌که این "چنین همکاریهایی به امنیت ملی ما لطمه می‌زند اظهار داشت: «این همکاریها در هر سطحی انجام گرفته باشد، از نظر لندن غیرقابل قبول است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ba3b5be-26fa-4e03-94ee-237dd7aa2ce8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات