728 x 90

روزنامه الشرق‌الأوسط: سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد یکی از اعضایش در یک حمله ناگهانی پلیس آلبانی به اشرف ۳ به‌قتل رسیده است

حمله پلیس آلبانی به اشرف ۳
حمله پلیس آلبانی به اشرف ۳

روزنامه الشرق‌الأوسط

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد یکی از اعضایش در یک حمله ناگهانی پلیس آلبانی به اشرف ۳ به‌قتل رسیده است

 

روزنامه الشرق‌الأوسط ۳۰خرداد:

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد یکی از اعضایش در یک حمله ناگهانی پلیس آلبانی به قرارگاه اشرف ۳ در نزدیکی تیرانا پایتخت آلبانی به‌قتل رسیده است. این در حالیست که پلیس فرانسه تصمیم گرفت کنفرانس سالانه این سازمان اپوزیسیون را لغو نماید. اقدام مزبور در پی کمتر از یک ماه از آزادی دیپلمات [رژیم] ایران که به‌اتهام طراحی برای یک حمله به فعالیت مشابه اپوزیسیون ایران در تابستان ۲۰۱۸ سال‌ها در زندان بود، انجام می‌گیرد.

«شورای ملی مقاومت ایران» با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد: «حدود ۱۰۰۰پلیس آلبانی به قرارگاه اشرف ۳ حمله کردند و بسیاری از در‌ها‌، انبارها و دارایی‌های ساکنان را ویران کردند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان اشرف حمله نمودند و هم‌چنین بسیاری از کامپیوترها را نابود کرده یا با خودشان بردند.

این گروه اپوزیسیون، پلیس آلبانی را متهم کرد که به درخواست رژیم ایران به آنها حمله کرده است. مقامات آلبانی هیچ اظهارنظری در این رابطه نکردند.

«شورای ملی مقاومت ایران» خشم خود را از مخالفت پلیس فرانسه با برگزاری کنفرانس سالانه‌اش اعلام کرد و گفت ممنوعیت برگزاری این تجمع «ناشی از فشارهای حکومت ایران بر فرانسه است». «شورای ملی مقاومت ایران» که خواستار سرنگونی رژیم مذهبی در ایران است درخواست برگزاری یک تجمع در پاریس در تاریخ اول ژوئیه را کرده بود. به‌گفته خبرگزاری فرانسه انتظار می‌رفت ده‌ها هزار نفر از هواداران این شورا از فرانسه و سرتاسر اروپا در این گردهمایی شرکت نمایند

در بیانیه پلیس فرانسه آمده است:

این گردهمایی که از سال ۲۰۰۸ به‌صورت سالانه برگزار شده، امکان برگزاری ندارد.

این گروه اپوزیسیون ایرانی گفت پاریس در برابر فشارهای تهران کرنش می‌کند زیرا فرانسه نگران سرنوشت ۴شهروندش است که رژیم ایران آنها را به‌عنوان بخشی از آنچه فعالان آن را یک استراتژی عمدی گروگان‌گیری می‌نامند، به گروگان گرفته است. این گروه اپوزیسیون معتقد است که «ممنوعیت اجتماعات ایرانیان، اقدامی شرم‌آور علیه دموکراسی، آزادی بیان و آزادی تجمعات و تسلیم شدن در برابر باج‌خواهی و گروگان‌گیری توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است». در ادامه این بیانیه آمده است که "از همه ابزارهای قانونی و سیاسی برای به چالش کشیدن ممنوعیت غیرموجه و طرح شکایت علیه آن استفاده خواهد کرد."

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز ۱۰ژوئن با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی به‌مدت ۹۰دقیقه گفتگو تلفنی کرد.

سازمان مجاهدین خلق سال‌ها گردهمایی سالانه هواداران خود را در پاریس با حضور مقامات آمریکایی و اروپایی، نمایندگان پارلمان و مقامات کشورهای منطقه ترتیب می‌داد و متعاقباً برخی از این جلسات را در مقر اصلی خود در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار کرد.

کنفرانس سالانه مجاهدین خلق در سال گذشته در تیرانا ۴۸ساعت قبل از شروع به‌دلیل تهدیدات شدید امنیتی لغو شد. ایالات متحده در ابتدا این تهدیدات را با توصیه به شهروندان خود برای این‌که مراقب باشند و با سفارت تماس بگیرند و از محل برگزاری این کنفرانس فاصله بگیرند، اعلام کرد.

آلبانی پس از این‌که در معرض یک حمله سایبری گسترده که اثر انگشت رژیم ایران بر روی آن وجود داشت، قرار گرفت هیأت دیپلماتیک تهران را اخراج کرد.

در ماه فوریه، چند هزار نفر در یک گردهمایی شورای ملی مقاومت در مرکز پاریس شرکت کردند، این در حالی است که این شورا برای گردهمایی سالانه خود در اول ژوئیه برنامه‌ریزی می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb33e816-0849-40da-8860-5aa944f06072"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات