728 x 90

روزانه ۱۱ تهرانی بر اثر آلودگی هوا می‌میرند

آلودگی هوا کشتار می کند
آلودگی هوا کشتار می کند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در رژیم با اعلام این‌که اولین مشکل شهر تهران و شهروندان آن آلودگی هوا است، گفت: به‌طور متوسط در تهران به‌دلیل آلودگی هوا روزانه ۱۱ مرگ زودرس اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ روز چهارشنبه ۱۷دی اظهار داشت: طبق گزارش بانک جهانی در سال۲۰۱۸، خسارات ناشی از آلودگی هوا در تهران سالانه دو میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار برآورد شده بود، یعنی روزانه ۷میلیون دلار و از سوی دیگر، تعداد فوتی‌های منتسب به آلودگی هوا در ایران سالانه ۱۲هزار نفر برآورد می‌شود که ۴هزار نفر از این تعداد مربوط به تهران است و به عبارتی، به‌طور متوسط در تهران به‌دلیل آلودگی هوا روزی ۱۱ مرگ زودرس اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر این‌که این مجموعه، شرکتی چابک، علمی و تخصصی است که سعی کرده مشاوری امین برای سایر مجموعه‌ها باشد، افزود: از ابتدای تشکیل شرکت کنترل کیفیت هوا، گرایش‌ها و جهت‌گیریهای مختلف، باعث نشده سمت و سوی حرکت این شرکت به جهتی تمایل پیدا کند که به‌خاطر آن بخواهد در بحث آلودگی هوا حرف غیرکارشناسی بزند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f289447-07da-4eac-8da2-370264a0c22c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات