728 x 90

روز جهانی حقوق بشر؛ ابراز نگرانی نهادهای دفاع از حقوق بشر از نقض این حقوق توسط رژیم ایران، به‌خصوص نقض شدید آن در دوران کرونا

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار یک پیام ویدیویی تصریح کرد به‌مناسبت دهم دسامبر، روز جهانی حقوق‌بشر، سازمان ملل متحد با انتشار اعلامیه‌ای خواستار ایستادگی برای تحقق حقوق‌بشر و اقدام مشترک کشورها برای ایجاد جهانی بهتر پس از شیوع ویروس کرونا شد.

درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران

نهادهای دفاع از حقوق‌بشر از نقض این حقوق در ایران ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند موارد نقض این حقوق در دوران کرونا شدت یافته است. گروهی از کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نهم دسامبر، به رژیم ایران در مورد نقض آشکار حقوق‌بشر هشدار دادند.

افزایش حکم اعدام، به‌ویژه زندانیان سیاسی، نقض شدید حقوق زندانیان سیاسی، اعمال مجازات اعدام علیه کودکان، تبعیض علیه زنان و فشار فزاینده بر اقلیتهای مذهبی از جمله موارد نقض حقوق‌بشر در ایران هستند که آخرین قطعنامه محکومیت «نقض حقوق‌بشر» در ایران به آن اشاره دارد. . گفتنی است که شصت و هفتمین قطعنامه محکومیت «نقض حقوق‌بشر» در ایران با ۷۹ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۶۴ رأی ممتنع روز چهارشنبه ۱۸نوامبر، در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.(رادیو فرانسه پنجشنبه۲۰اذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddf62a02-92fe-4ea1-adc0-69f99c47bc84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات