728 x 90

رودی جولیانی با خبرگزاریهای بین‌المللی در ورشو

رودی جولیانی در گفتگو با خبرگزاریهای بین‌المللی در ورشو
رودی جولیانی در گفتگو با خبرگزاریهای بین‌المللی در ورشو

روزنامهٔ نیویورک تایمز: سخنان جولیانی در تظاهرات اپوزیسیون ایران در ورشو

۲۴بهمن۹۷

قبل از آن که مقامات از ۶۵کشور، اجلاس ورشو را که کنفرانسی به رهبری آمریکا پیرامون امنیت خاورمیانه است، شروع کنند، یک صدای آشنا در بیرون استادیوم اصلی شهر شنیده شد که خواستار تغییر رژیم در ایران بود: شهردار سابق، رودی جولیانی با اعلام صریح این‌که رهبران حاکم بر ایران «آدمکش هستند و نباید در قدرت باشند»، به‌نظر می‌رسید که تم جلسه‌یی را تنظیم می‌کند که مقامات آمریکایی به مقامات عصبی اروپایی گفته‌اند بر سر طیف وسیعی از موضوعات امنیتی خاورمیانه، و نه صرفاً در مورد افزایش فشار اقتصادی روی رژیم ایران، متمرکز خواهد بود.

جولیانی برای تظاهر کنندگان ضددولت ایران از گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق صحبت می‌کرد.

 

تلویزیون تی. وی. ان ۲۴لهستان، گفتگو با رودی جولیانی

۲۴بهمن۹۷

 

جولیانی در پاسخ به این سؤال که در اجلاس ورشو به‌دنبال چه هدفی هستید؟ گفت:‌ هدف این است که تلاش کنیم کشورهای اروپایی موضعی با شدت و قاطعیت آمریکا علیه رژیم ایران اتخاذ کنند. پرزیدنت ترامپ سیاست‌های فاجعه‌آمیز پرزیدنت اوباما را برگرداند که بسیار بدتر از کاری بود که اروپا انجام داده بود. اوباما به آنها کمک مالی کرد به آنها میلیارد ها دلار داد که کاملاً بیجا بود.

لذا پرزیدنت ترامپ به سرعت آن (سیاست مماشات) را تغییر داد و آنها را در موضع تدافعی قرار داد. اکنون وضعیت چنین است: تظاهرات بیشماری در ایران در جریان است و گروهی که ۲۰سال است من با آنها هستم، همراه با ۷۰نفر از جمهوریخواهان و دموکراتها که همه بیرون از دولت ولی به‌شدت خواستار صلح هستند. آنها به ایرانی آزاد و دموکراتیک بسیار علاقمندند. ایرانی که به حقوق زنان احترام بگذارد در حالی که حاکمان ایران چنین کاری نمی‌کنند.

سازمان مجاهدین آلترناتیو آن دولت است، خانم مریم رجوی پرزیدنت برگزیده شورای ملی مقاومت است. تصور کنید این گروهی است که در جستجوی دموکراسی در ایران بوده و توسط یک زن رهبری می‌شود. و او تنها زن در این گروه نیست بسیاری از زنان در رهبری این گروه می‌باشند.

 

 

نیوزویک – جولیانی در ورشو: دیکتاتوری مذهبی در ایران

باید به سرعت پایان یابد

۲۴بهمن۹۷

 

نیوزویک: وکیل ترامپ رودی جولیانی در تظاهرات فراخوان تغییر رژیم ایران، درست در برابر محل اجلاس ورشو دربارهٔ خاورمیانه سخنرانی کرد. اجلاسی که شامل جرالد کوشنر و مایک پنس هم هست. او در یک گردهمایی برای مجاهدین خلق، گروه اپوزیسیون ایران سخنرانی کرد.

جولیانی به جمعیت حاضر گفت: «این یک افتخار بزرگ برای من است که در اینجا با شما باشم تا نکته بسیار مهمی را برای همه مقامات دولتی که در محل اجلاس، در ورزشگاه مقابل حضور دارند یادآوری کنم. برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه، باید دیکتاتوری مذهبی در ایران به سرعت پایان یابد.

 

 

رودی جولیانی در مصاحبه با تلویزیون لهستان:‌ آلترناتیو رژیم ایران توسط یک زن رهبری می‌شود

رودی جولیانی در مصاحبه با تلویزیون تی. وی. ان ۲۴لهستان گفت: من مطمئنم که کنفرانس ورشو، کنفرانس بسیار خوبی خواهد بود، قرار است روی رژیم ایران متمرکز باشد و فکر می‌کنم این تمرکز بسیار درستی است زیرا مشکل اصلی در خاورمیانه رژیم ایران است. این رژیم بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و پول بیشتری خرج می‌کند تسلیحات بیشتری می‌دهد و بیش از هر کشوری در جهان کمکهای بیشتری به گروه‌های تروریستی در سراسر جهان برای دامن زدن به بحرانهای می‌کند.

جولیانی اضافه کرد: واقعیت این است به‌دلیل آن که دونالد ترامپ آن‌قدر شجاعت داشت که تحریم‌ها را مجدداً اعمال کرد و به‌خاطر آن که او از آن توافقنامه وحشتناکی که انجام شده بود بیرون کشید ایران اکنون باید متحمل پیامدهای جاه‌طلبیهای اتمی خود باشد و کشور تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

وی گفت: روزانه در آنجا تظاهراتها برگزار می‌شود و طی سال گذشته در ۱۶۸شهر تظاهرات انجام شده در حالی که در اینجا توسط رسانه‌ها به‌خصوص در اروپا گزارش نمی‌شود، زیرا به‌طور مشخص از ایران حفاظت می‌شود در حالی که اکنون بی‌ثباتی مشخصی در ایران وجود دارد فکر می‌کنم بسیار از مردم اگر رژیم آنجا تغییر کند متوجه آن نشده بودند و این امر به همین سرعت اتفاق خواهد افتاد.

جولیانی در پاسخ به این سؤال که در ورشو به‌دنبال چه هدفی هستید افزود: در این جا هدف این است که تلاش کنیم کشورهای اروپایی موضعی با شدت و قاطعیت آمریکا علیه ایران اتخاذ کنند. پرزیدنت ترامپ سیاست‌های فاجعه‌آمیز پرزیدنت اوباما را برگرداند که بسیار بدتر از کاری بود که اروپا انجام داده بود او به آنها کمک مالی کرد به آنها میلیارد ها دلار داد که کاملاً بیجا بود.

لذا پرزیدنت ترامپ به سرعت آن (سیاست) را تغییر داد و او این کار را کرد، او آنها را در موضع تدافعی قرار داد و وضعیت این است که اکنون تظاهراتهای بیشماری در جریان است و گروهی که من با آنها هستم که با این مورد امسال ۱۲سال است که با آنها بوده‌ام در کنار ۷۰نفر از جمهوریخواهان و دموکرات ها که همه بیرون از دولت می‌باشند ولی به‌شدت خواستار صلح می‌باشند و بسیار به ایرانی آزاد و دموکراتیک علاقمندند که به حقوق زنان احترام بگذارد در حالی که ایران چنین کاری نمی‌کند و این‌که بتوانند یک دموکراسی صلح‌جو داشته باشند.

 

جولیانی:‌سازمان مجاهدین خلق آلترناتیو رژیم ایران است

رودی جولیانی ادامه داد: سازمان مجاهدین خلق آلترناتیو رژیم است، خانم رجوی، مریم رجوی پرزیدنت ام.ئی.کی است. تصور کنید این گروهی است که در جستجوی دموکراسی در ایران بوده و توسط یک زن رهبری می‌شود. و او تنها زن در این گروه نیست بسیاری از زنان در رهبری این گروه می‌باشند.

جولیانی در پاسخ به این سؤال که آیا هدف تغییر رژیم است با توجه به این‌که کار خطرناکی است و در عراق و لیبی‌ تجربه شده است افزود: ‌اجازه بدهید اینجا تفاوتی قائل بشوم که بسیار مهم است دولت من می‌خواهد شاهد تغییر ایران باشد، اما دولت من یعنی وزارت‌خارجه و پرزیدنت از تغییر رژیم صحبت نکرده‌اند، برای همین من از موضع خودم صحبت می‌کنم و از طرف گروهی از افراد از جمله افرادی مانند ۴رئیس ستاد سابق و پاتریک کندی و تعداد بیشماری جمهوریخواه و دموکرات از جانب باب توریسلی سناتور دموکرات صحبت می‌کنم که خواستار تغییر رژیم می‌باشیم.

این موضع شخصی من و نه موضع دولتی من، زیرا من درون دولتم لذا من آزادم که نظر شخصی خود را داشته باشم. من ۱۲سال است که از تغییر رژیم حمایت کرده‌ام معتقدم که این تنها راه داشتن یک ایران دموکراتیک و صلح‌جو می‌باشد.

آخوندها و آیت‌الله، آنها آدمکشان دیوانه یا شیاد یا هر دو آنها می‌باشند.

جولیانی در جواب سؤال خبرنگار که می‌گوید موگرینی توافق اتمی را تأیید می‌کند ولذا در اجلاس ورشو شرکت نخواهد کرد نظر شما چیست؟ گفت: تفاوت در اینجا است. افراد اتحادیه اروپا، به چشمانشان چشم‌بند بسته‌اند. آنها در سال ۲۰۰۳فریب خوردند. در ۲۰۰۵فریب خوردند. در ۲۰۰۸فریب خوردند. همان افرادی که الآن آنجا هستند در حال غنی‌سازی اورانیوم بودند و در همان زمان به بازرسان دروغ می‌گفتند. در سال ۲۰۰۳و ۲۰۰۵مچ‌شان گرفته شد. مچ آنها توسط گروهی گرفته شد که من با آنها کار می‌کنم، مجاهدین.

آنها کسانی هستند که کوهی را شناسایی کردند که اورانیوم در آن غنی‌سازی می‌شد و ایران در موردش دروغ می‌گفت.

مطمئن هستم که ایران یک طرح جایگزین دارد و همین الآن در حال غنی‌سازی اورانیوم است و هیچ راهی وجود ندارد که این بازرسان آن را پیدا کنند. آنها در گذشته پیدا نکردند. چرا باید فکر کنیم که الآن پیدا می‌کنند؟

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که گزارش رسمی اطلاعات آمریکا حاکی از عدم فعالیت اتمی رژیم ایران است، افزود: در سال ۲۰۰۳هم گزارش رسمی وجود داشت. در ۲۰۰۵هم گزارش رسمی وجود داشت و سر تا پا غلط بود.

کشوری که به حمایت از وحشی‌ترین و جنایتکارترین گروه‌های تروریستی در جهان ادامه می‌دهد قابل اعتماد نیست. نمی‌توان به آن اعتماد کرد. و هیچ بازرسی در جهان اطلاعات لازم را به دست نمی‌دهد. این یک کشور بسیار بزرگ است. آنها در گذشته ما را فریب دادند. آنها دو بار ما را فریب دادند. هیچ دلیلی وجود ندارد که همین کار را الآن انجام ندهند.

جولیانی درباره گام بعدی گفت: گام بعدی اعمال تحریم‌های قابل‌ توجه علیه آنها است. کاری که با آفریقای جنوبی انجام دادیم و آفریقای جنوبی را از یک رژیم آپارتاید به یک دموکراسی تبدیل کردیم.‌ آنها باید تغییر نمی‌کنند. ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که یک کشور مهم در جهان که جاه‌طلبیهای هسته‌یی دارد، حتی اگر از این توافق پیروی کنند، ده سال دیگر یک قدرت هسته‌یی خواهند بود. این قابل‌قبول نیست. کشوری که صدها هزار نفر را کشته است، کشوری که زنان را از آزادیهای پایه‌یی محروم کرده است، کشوری که یک رژیم مذهبی وحشی است نمی‌تواند سلاحهای هسته‌یی داشته باشد. همچنین باید به‌خاطر حمایت از تروریسم متوقف شود. باید بلافاصله متوقف شود. این رژیم در منطقه‌یی بسیار حساس در جهان قرار دارد. نه تنها اسرائیل، عربستان سعودی، شبه قاره عربستان، نه تنها به سمت مناطقی مثل سوریه می‌رود، تلاش می‌کند که یک امپراتوری به‌وجود بیاورد. نوشته‌هایشان را بخوانید. آنها می‌خواهند حکومت رادیکال اسلامی را صادر کنند.

جولیانی در پاسخ به سؤال مجری درباره این‌که لهستان ریسک بزرگی کرده است که این کنفرانس را سازماندهی کرده است آیا برایش خطرناک نخواهد بود، اضافه کرد: آیا لهستان باج‌ خواهد داد؟ البته که نه.

در سال گذشته من در دو کنفرانس برای مجاهدین سخنرانی کرده‌ام. هر دوی آنها هدف بمب‌گذاری ایرانی‌ها بوده است. اولی در آلبانی بود. سه نفر دستگیر شدند. یکی از آنها ایرانی بود. آنها داشتند آماده می‌شدند که در کنفرانس در آلبانی بمب‌گذاری کنند. در نتیجه، دولت آلبانی سفیر ایران را بیرون انداخت. پرتش کرد بیرون. در مقابلشان بزدلی نکردند. پرتشان کردند بیرون. در ژوئن گذشته، اواخر ژوئن من در یک گردهمایی در پاریس سخنرانی کردم. صد هزار نفر بودند. همراه نیوت گینگریچ و تعداد دیگری مقامات سابق دولتی آمریکایی و اروپایی. چهار نفر در بلژیک دستگیر شدند. این پرونده همین الآن دارد پیگیری می‌شود. آنها برای این راهپیمایی برنامه داشتند. بمب داشتند. یکی از آنها یک دیپلمات ایرانی بود. الآن در حال محاکمه هستند در بلژیک و آلمان. فکر می‌کنم در سه کشور محاکمه می‌شوند. بلژیک، آلمان و فرانسه.

یک پرونده دیگر در آمریکا داریم. یک نفر را فرستادند تا فردی را که در جنبش مخالفان ایرانی مشارکت داشت بکشد. اینها جنایتکار و آدمکش هستند. اروپا چشمش را به روی آنها بسته است. شاید به‌خاطر وضعیت مالی. آنها مبلغ قابل توجهی پول دارند و می‌توان معاملات خوبی با آنها کرد. ولی نباید با کسانی که دستانشان به خون آغشته است، معامله کرد.

وی در پاسخ درباره این‌که لهستان جزو اتحادیه اروپاست و آیا جای نگرانی نیست، گفت: رهنمود من به‌عنوان یک وکیل و رهنمود من به‌عنوان کسی که امیدوار است یک مقام منتخب باشرافت و بااخلاق باشد این است که کار درست را انجام بدهید و همیشه در طرف دموکراسی و شرافت و حقوق‌بشر و حقوق زنان و حقوق کودکان قرار بگیرید. ایران در مقابل همه اینها می‌ایستد. ایران، جنایتکارترین رژیمی است که لااقل من در این بخش از جهان می‌شناسم. آنها صدها هزار نفر را اگر نگویم میلیونها نفر، به‌قتل رسانده‌اند. صد و بیست هزار عضو مجاهدین توسط رژیم آیت‌الله‌ها کشته شده‌اند. بنابراین، ایستادن در مقابل آن، چیز فوق‌العاده‌ای نیست. من می‌دانم که بعضی‌ها در رویاها زندگی می‌کنند. به‌طور خاص، چپی‌ها معمولاً خیلی در رویا زندگی می‌کنند. همین کار را در برابر هیتلر کردند. در رویا زندگی می‌کردند. بعضی از آنها در برابر استالین، در رویا زندگی می‌کردند.

من می‌توانم به آیت‌الله نگاه کنم و به شما بگویم که انسان بسیار شروری است. کسی است که دستش به خون صدها هزار نفر آغشته است. نباید با او معامله کنیم. سیاست‌های پرزیدنت ترامپ خیلی شبیه سیاست‌های پرزیدنت ریگان هستند. پرزیدنت ریگان اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود که اتحاد شو روی را منزوی کرد. دیگران، همه می‌خواستند با شو روی مذاکره کنند، سیاست «دتانت» پرزیدنت ترامپ اولین کسی است که می‌خواهد این افراد را به‌عنوان جنایتکاران، منزوی کند. او در این کار موفق خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71ab367f-175d-4a91-9144-274836c4aa49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات