728 x 90

روحانی: در جریان تحریم‌ها درآمد ما از ۶۰میلیارد دلار به ۹میلیارد دلار کاهش یافت

آخوند روحانی
آخوند روحانی

در حالیکه مذاکرات وین از نزدیک به سه هفته پیش متوقف شده، آخوند روحانی که از سرخاک برجام برخاسته و مذاکرات وین را به رئیسی جلاد سپرده، روز چهار شنبه ۲۳تیر در سخنرانی خود با ابراز تأسف از این‌که فرصتی شش ماهه از دست رفت، گفت: فرصت دستیابی به توافق را از دولت دوازدهم گرفتند امیدواریم دولت سیزدهم بتواند کار را تمام کند.

آخوند شیاد روحانی گفت: سفره آماده است کار آماده شده حالا قاعدتاً فرصت دولت دوازدهم از دستش گرفتند! ولی خوب دولت سیزدهم انشاالله امیدواریم که بتواند این کار را تکمیل بکند ما هم خوشحالیم از این‌که فرق نمی‌کند از این‌که دولت دوازدهم موفق باشد دولت سیزدهم موفق باشد ولی خوب در این‌که ۴ماه ۵ماه ۶ماه فرصت از دست رفت بسیار بسیار متأسفیم.

 وی افزود: تندروهای آمریکا و ضد انقلاب از ابتدا با برجام مخالف بودند. در جریان تحریم‌ها درآمد ما از ۶۰میلیارد دلار به ۹میلیارد دلار کاهش یافته. ببینید مردم با چه فشاری زندگی می‌کنند! در همهٔ زندگی مردم همه جا فشار است. اگر مذاکره هم با غربی‌ها باشد اما درون نظام دعوا باشد، آن مذاکره پیش نمی‌رود.

روحانی با وقاحت افزود: مردم اگر شما می‌بینید که در کالاهای اساسی مشکل پیش می‌آید، در مرغ مشکل پیش می‌آید، همه به‌خاطر مشکل در واردات است. ما باید سالی ۵۰میلیارد دلار جنس وارد کنیم، بنابراین همین میزان هم باید با صادرات درآمد داشته باشیم، وگرنه کار پیش نمی‌رود.

 

روحانی با اشاره به قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها» توسط مجلس ارتجاع گفت: روز ۱۱آذر این اصل ۶۰ضربه خورد؛ اگر همه به اصل ۶۰ و ۱۱۳ قانون اساسی احترام می‌گذاشتیم شرایط ما شرایط دیگری بود و در اسفند۹۹ در مذاکرات به نتیجه می‌رسیدیم.

رئیس‌جمهور ارتجاع با آه و فغان از دعوا و جنگ گرگها در درون نظام بر سر مذاکرات گفت: چرا وقتی تیم ما در مذاکرات موفقیت به‌دست می‌آورد برایمان سخت است که برایش دست بزنیم؟ آخر این‌که این جناح و آن جناح ندارد. حالا فرصت را از دست دولت دوازدهم گرفتند، ۴-۵ماه فرصت از دست رفت و بسیار متأسفیم.

روحانی در شرایط فاجعهٔ کرونا و وضعیت اسفبار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان با فرافکنی گفت: چرا در زمینهٔ کرونای سیستان و بلوچستان سیاه‌نمایی می‌شود که بیمارستانهای استان تخت خالی ندارد؟ به دروغ به مردم نگویند که برای مردم سیستان و بلوچستان کاری نکردیم! دروغ نسبت به نظام نبندید و حرف ناروا نزنید.

آخوند شیاد درباره مشکل قطعی برق در تمامی شهرهای ایران گفت: در مشکل برق ما مواجه شدیم با یک خشکسالی عظیم! بله سختی است. چرا دروغ می‌گویید که کاری در زمینهٔ برق نکردیم؟ چرا دروغ شاخدار می‌گویید؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43e9284e-f7f7-4a60-beb7-1e10ca9c4c9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات