728 x 90

روحانی بودجه سال ۹۹ را که با فشار مضاعف بر مردم سرهم‌بندی شده، بودجه استقامت نامید

آخوند روحانی در مجلس ارتجاع
آخوند روحانی در مجلس ارتجاع

آخوند روحانی امروز به مجلس ارتجاع رفت تا لایحهٔ بودجهٔ سال ۱۳۹۹ را ارائه کند. وی در سخنرانی خود این بودجهٔ را که اساساً با تشدید فشار بر مردم سرهم‌بندی شده، بودجهٔ استقامت و مقابله با تحریم‌ها نامید و به‌طور مضحکی ادعا کرد: «به‌رغم تحریم توانسته‌ایم کشور را به‌خوبی اداره کنیم».

 

بر اساس متن کوتاه شده‌ای از سخنان خامنه‌ای که سایت مجلس رژیم منتشر کرده، رئیس‌جمهور ارتجاع، بدون هیچ اشاره‌ای به قیام خونین آبان که طی آن مردم ایران در ۲۰۰شهر کشور علیه حکومت آخوندی قیام کردند، از «ایام شعف ملت ایران و نمایندگان ملت برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس» سخن گفت.

 

آخوند روحانی که اساس اظهارات خود را بر دروغ و وارونه‌گویی گذاشته بود، هم‌چنین به فاجعهٔ سیل در آغاز سال جاری اشاره کرد، اما این فاجعه را رحمت خداوندی نامید و گفت: «آغاز سال جاری همراه با رحمت خداوندی و بارش‌های پربرکت آسمانی بود و البته مشکلاتی برای مردم در ۲۱استان ایجاد شد».

 

روحانی در ادامهٔ وارونه‌گویی‌های خود ادعا کرد که دولت او در همهٔ شاخصهای اقتصادی پیشرفت داشته، از جمله مدعی شد که نرخ تورم ۵۲درصدی را به ۲۷درصد کاهش داده است. وی هم‌چنین بدون اشاره به رکود اقتصادی و تشدید روند نابودی تولید با نرخ رشد منفی ۹ و ۴دهم درصدی مدعی شد «صنایع بورس رشد ۳.۷درصد در تولید و ۱۴.۵درصد در ارزش و فروش داشته است».

 

روحانی از رشد تولیدات کشاورزی هم صحبت کرد و گفت: «حرکت دولت در زمینه کشاورزی، آب و برق صحیح بوده و آنچه دشمنان دنبال می‌کردند، که همان شکست اقتصاد کشور بود، ناموفق ماند». اما او توضیح نداد که پس چرا وزیر کشاورزی دولت او با مطرح شدن احتمال استیضاح وی در مجلس ارتجاع، چند روز پیش استعفا داد؟

 

روحانی هم‌چنین بر سر کارمندان منت گذاشت که حقوق ثابت آنها در سال جاری ۲۰درصد افزایش داشته و تلاش شده در سال آینده هم ۱۵درصد افزایش یابد. این در حالی است که بر اساس آمارهای ارائه شده توسط ارگانهای خود رژیم تورم در سال جاری حدود ۴۲درصد بوده و کارشناسان اقتصادی رژیم افزایش این نرخ را در سال ۹۹، پیش‌بینی کرده‌اند.

 

روحانی در ارائهٔ ارقام کلی بودجه که عمداً برخی را به ریال و برخی را به تومان بیان می‌کرد، رقم کل بودجه را ۴میلیون و ۸۴۵هزار و ۹۶۸هزار میلیارد ریال اعلام کرد که با نرخ دلار در بازار آزاد حدوداً معادل ۳۶میلیارد دلار است. به گفتهٔ تلویزیون رژیم این بودجه بر اساس صادرات ۵۰۰هزار بشکه در روز تنظیم شده که کارشناسان خود رژیم آن را به‌کلی غیرواقعی می‌دانند.

 

روحانی از بیان رقم کسری بودجه خودداری کرد، اما سایت حکومتی مشرق (۱۷آذر) نوشت: کسری بودجه ۹۹ با مالیات کشیدن از حقوق دستمزد بگیران تأمین می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abf41998-0285-42bf-a22e-cc85c931f279"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات