728 x 90

رهگیری ۲۱ پرتاب پهپاد و موشک در دریای سرخ توسط آمریکا و انگلیس

حوثی‌های یمن
حوثی‌های یمن

به گزارش نیویورک تایمز روز چهارشنبه ۲۰ دی، نیروهای آمریکایی و انگلیسی ۲۱ پرتابی را که به سمت کشتی‌ها در دریای سرخ هدف در پرواز بودند، رهگیری کردند.

کشتی‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی روز سه‌شنبه رگبار جدیدی از پهپادها و موشکهای شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها مورد حمایت ایران در یمن به سمت کشتی‌های تجاری را که از دریای سرخ جنوبی عبور می‌کردند، سرنگون کردند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که جت‌های جنگنده F/A-۱۸ ناو هواپیمابر آیزنهاور و ۴ کشتی جنگی دیگر «حمله‌یی پیچیده» از ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی را رهگیری کردند. به‌گفته این فرماندهی، هیچ تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

تاکنون، آمریکا از انتقام‌گیری علیه پایگاه‌های حوثی‌ها در یمن خودداری کرده است، تا حد زیادی به این دلیل که نمی‌خواهد آتش‌بس شکننده در جنگ داخلی یمن را تضعیف کند. افزایش تنش در دریای سرخ باعث نگرانی در مورد درگیری گسترده‌تر در منطقه با شبه‌نظامیان و گروه‌های مرتبط با ایران شده است.

در هفته‌های اخیر، دولت بایدن اطلاعاتی را که نشان می‌دهد گروه‌های شبه‌نظامی ایرانی به هماهنگی حملات حوثی‌ها کمک می‌کنند، از طبقه‌بندی خارج کرد و اطلاعاتی را درباره کشتی‌های تجاری که از آبراه و کانال سوئز عبور می‌کنند، ارائه می‌کنند. اسراییل به‌شدت به ترافیک کشتیرانی دریای سرخ وابسته است. در پاسخ به این حملات، آمریکا یک نیروی دریایی چندملیتی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن ایجاد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7df2c44a-6b28-4068-ab12-ca18a32f1dc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات