728 x 90

رضا اکبری منفرد برای پنجمین بار دستگیر و در دادگاه ارتجاع به ۵سال حبس محکوم شد

رضا اکبری منفرد
رضا اکبری منفرد
  • رضا اکبری منفرد ۶۹ساله و پدر ۳ فرزند که برای پنجمین بار در اسفند گذشته به‌خاطر شرکت در جشن ملی چهارشنبه‌سوری دستگیر شده بود، در دادگاه ارتجاع به ۵سال حبس دیگر محکوم شد.
  • رضا اکبری منفرد از این پیش‌تر بیش از ۷سال را در شکنجه‌گاههای اوین و گوهردشت و قزل‌حصار سپری کرده بود.
  • دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ۱۲فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرده بود ۳۶۲۶نفر هواداران مجاهدین از پایان شهریور ۱۴۰۱ دستگیر یا ناپدید و مفقود شدند که اسامی و مشخصات آنها برای سازمانهای بین‌المللی و گزارشگران ملل متحد ارسال شده است. یکی از همین اسامی رضا اکبری منفرد است.
  • یک خواهر و ۳ برادر رضا قبلاً توسط رژیم سربه‌دار و تیرباران شده‌اند: مجاهدان سربدار عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد در قتل‌عام ۶۷ به‌شهادت رسیدند. قبل از آنها، مجاهدان خلق علیرضا اکبری منفرد و غلامرضا اکبری منفرد در شهریور ۱۳۶۰ و در ۱۳۶۴ در شکنجه‌گاه اوین تیرباران شدند
  • مریم اکبری منفرد خواهر کوچکتر رضا که اکنون پس از ضرب‌وشتم‌های بسیار به زندان سمنان تبعید شده چهاردهمین سال زندانش را می‌گذراند و تا به‌حال حتی یک روز مرخصی نداشته است. او در عاشورای ۱۳۸۸ دستگیر و به ۱۵سال زندان محکوم شد و طبق قانون رژیم باید ۵سال پیش آزاد می‌شد اما به‌خاطر دادخواهی از قتل‌عام و شهیدان سربه‌دار رژیم برای او پرونده جدیدی ترتیب داد.

 

-رضا اکبری منفرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0572c83b-0c92-4cf8-bf50-aefe1ea38b08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات