728 x 90

رسانه حکومتی و پیامدهای تحریم ظریف: کنش‌گران نظام بین‌الملل دولت و وزارت امور خارجه را به‌رسمیت نمی‌شناسند

تحریم ظریف
تحریم ظریف

روزنامه حکومتی آرمان درباره پیامدهای تحریم ظریف نوشت: آنچه که در اتمسفر سیاسی جهان دیده می‌شود آن است که دیگر بسیاری از کنش‌گران نظام بین‌الملل؛ دولت در نظام جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه به‌عنوان دستگاه سیاست خارجی در ایران را به‌رسمیت نمی‌شناسند و تا حدود زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که تنها باید با بافتار اصلی قدرت در زمینه‌های همکاریهای منطقه‌یی و بین‌المللی وارد عمل شوند.

این رسانه باند روحانی همچنین نوشت: در داخل کشور نیز نوعی افراط در برخورد با ظریف و ایجاد فضای فشار بر وی و به تبع آن دستگاه دیپلماسی وجود دارد.

 

روزنامه حکومتی همدلی درباره بحران سیاست خارجی رژیم نوشت: در شرایط کنونی نبود ساختار تصمیم‌گیری می‌تواند کشور را به بحران امنیتی سوق دهد. توزیع نامناسب قدرت تصمیم‌گیری... باعث می‌شود به‌رغم تفاوت‌های اساسی بین دولتها و رؤسای جمهوری، تحولی چشمگیر در سیاست خارجی را شاهد نباشیم.

این روزنامه حکومتی می‌افزاید: بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی، منحصراًً به (خامنه‌ای) داده، بخش مهمی از تصمیمات سیاست خارجی، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم برعهده اوست (و) نمی‌توان بدون جلب نظر رهبر، تغییری در سیاست‌های کلان ایجاد کرد.

 

موسویان، سفیر سابق رژیم در آلمان گفت: (نظام)، امید خود نسبت به «سیاست همکاری و تعامل با غرب» را از دست داده است.

وی افزود: اگر ترامپ سیاست‌های جاری را ادامه دهد، هیچ شانسی برای مذاکره وجود نخواهد داشت. اگر او در انتخابات بعدی پیروز شود، نتیجه این روند فاجعه‏بار خواهد بود. ترامپ با نابودی برجام، خواست میراث اوباما را نابود کند، اما می‏خواهد به یک معامله جدید به‌عنوان «میراث ترامپ» برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd37a36c-7e4b-40f2-96a2-776d5d951908"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات