728 x 90

رسانه حکومتی: «سیاست‌های دولتها، فقیرترسازی کارگران» است

فقر در ایران
فقر در ایران

خبرگزاری حکومتی ایلنا به استثمار شدید کارگران و بازنشستگان ایران توسط دولتهای رژیم آخوندی اعتراف کرد و نوشت: «سیاست‌های دولتها، فقیرتر سازی کارگران» است و این سیاست را با جدیت دنبال کرده‌اند.

این ارگان حکومتی در کنار فقر و استثمار کارگران، به فساد گسترده در کارگزاران رده بالای قوای مجریه و قضاییهٔ آخوندی و امتیازات ویژه و حقوق‌های نجومی آنها هم اعتراف کرده است. (خبرگزاری حکومتی ایلنا۴ شهریور)

بخش‌هایی از گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا:

در هر اقتصادی، دستمزد شایسته، میزانی بسیار بالاتر از خط فقر است؛ اما در ایران، حداقل دستمزد دریافتی بیش از ۶۰درصد طبقه‌ٔ کارگرِ شاغل و بازنشسته، نه تنها از «خط فقر نسبی» فراتر نیست بلکه بسیار پایین‌تر از «خط فقر مطلق» قرار می‌گیرد.

این در حالیست که طی سال جاری، حقوق (مدیران) رسمی و رده بالای قوای مجریه و قضاییه به میزان قابل توجهی افزایش یافت؛ اما «سر» کارگران در این میان، کاملاً بی‌کلاه ماند؛ چرا که مدیران دولتی که در این عرصه تصمیم‌گیرنده هستند، خودشان قرار است در دولت بعد و دولتهای بعدتر، از امتیازات مزدی از جمله (حقوق) «فوق‌العاده ویژه» مستفیض شوند، بنابراین (برای حقوق خود) اهتمام جدی به کار می‌برند.

اما امروز کارگرانی که روزی حداقل ۸ساعت و هفته‌یی لااقل ۴۴ساعت کار می‌کنند و بازنشستگانی که ۳۰سال کمر خدمت به تولید مملکت بسته و عرق ریخته‌اند، جملگی در زمره‌ٔ «شاغلان فقیر» قرار گرفته‌اند و سیاست‌های توزیعی و مزدی دولتها، فقیرترسازی آنها را با جدیت تمام دنبال کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50866619-8a68-406e-b67b-29eec0516041"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات