728 x 90

رسانه حکومتی: بودجهٔ ریاضتی ۱۴۰۱؛ نجومی‌بگیران نجومی‌بگیر و مزدبگیران، حداقل‌بگیر باقی می‌مانند

عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

خبرگزاری حکومتی ایلنا، در گزارشی، لایحهٔ بودجهٔ دولت رئیسی جلاد را بودجهٔ ریاضتی ۱۴۰۱ نامید و اعتراف کرد در حالی‌که تورم به ۵۰درصد رسیده، در این بودجه تنها ۱۰درصد افزایش حقوق برای سال آینده در نظر گرفته شده که حاصل آن سقوط بیشتر اقشار به زیر خط فقر و فلاکت است.

بخش‌هایی از این گزارش:

خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی با عنوان «غارت باز هم بیشتر اقشار مردم ایران» در لایحهٔ بودجهٔ ۱۴۰۱ اعتراف کرد و نوشت: «این بودجه سرکوب حقوق به زیان حداقل‌بگیرها است. دولت، در شرایطی که نرخ رسمی تورم به بیشتر از ۴۰درصد در سال جاری رسیده، میزان افزایش حقوق‌ها را (تنها) به‌متوسط ۱۰درصد تعیین کرده است.

با افزایش ۱۶۰درصدی نرخ کالاهای اساسی از مهر سال گذشته تا امسال و خط فقر ۱۰میلیون تومانی، تعیین این نرخ به‌عنوان حداقل میزان افزایش حقوق، غیرمنتظره است. این تازه در شرایطی است که شاهد افزایش تورم در سال آینده خواهیم بود.

این بودجه به توسعه‌ٔ بیشترِ «فقر» در میان لایه‌های محروم جامعه که تا پیش از این هم به سختی دخل و خرج ماهیانه خود را تراز می‌کردند، منتهی می‌شود».

ایلنا در ادامهٔ گزارش خود به افزایش نجومی حقوق کارگزاران حکومتی و قضات جلاد قضاییهٔ خامنه‌ای اعتراف کرد و نوشت: این وضعیت «در حالی است که دولت سقف حقوق قضات را افزایش داده»؛ آن هم در شرایطی که «در ۹ماهه ابتدای سال، بیشترین حقوق‌ها در سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه به ترتیب ۱۸۴میلیون تومان، ۲۸۴میلیون تومان (۶۲ برابر حداقل حقوق کارگر و کارمند) و ۸۲میلیون تومان بوده است»!(خبرگزاری حکومتی ایلنا۲۴ آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad83d99e-823e-4e5b-a9c9-cb6686f3b2ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات