728 x 90

رخداد ـ گسترش اعتصاب کارگران پالایشگاهها

به‌رغم هشدار و تهدیدهای مکرر علیه کارگران، فاز ۱۴پارس جنوبی هم به همت کارگران تعطیل شد و هزاران کارگر به خانه‌هایشان برگشتند. با تعطیلی این کارخانه ظرفیت یک میلیون فوت مکعب گاز تولیدی در این فاز از کار افتاد.

یک کارگر: «فاز ۱۴ تعطیل شد».

در همین روز کارگران پالایشگاه اصفهان نیز به اعتصاب گستردهٔ پالایشگاهها پیوستند.

یک کارگر: «۱۴مرداد ۹۹ پالایشگاه اصفهان اعتصاب بچه‌ها برای گرفتن حق و حقوقشون».

کارگران پالایشگاههای آبادان، ماهشهر، قشم، پارسیان، پارس جنوبی و شرکتهای پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی پارس عسلویه و کارگران شرکت ای جی در میدان گازی عسلویه از روز شنبه ۱۱مرداد در اعتراض به شرایط سخت کار، نداشتن امنیت شغلی، فقدان حداقل امکانات ایمنی و عدم پرداخت حقوق و مزایا اعتصاب کرده‌اند.

یک کارگر: «سایت پتروشیمی سبلان کاملاً خالی از کارگره... کمپین میلیونی حمایت از حقوق کارگری همه به هم بپیوندید».

کارگران پتروشیمی لامرد همه وسایل را تحویل داده و دست از کار کشیدند.

یک کارگر: «همه با هم کل نیروهای پالایشگاهها دارن وسیله‌ها رو تحویل میدن جوشکارها همه نشستن اینجا دارن وسیله تحویل میدن هیچکی کار نکنه تا حقوقها بره بالا».

یک کارگر: «امروز ۱۴مرداد ۹۹ دومین روز اعتصاب نیروگاه برق بیدخون انشاءالله که بتونیم این اعتراضی که کردیم برای افزایش حقوق درستش کنیم».

خانم مریم رجوی پایداری کارگران اعتصابی در تأسیسات و پالایشگاههای نفتی در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان و ایلام را که برای احقاق اولیه خود بپا خاسته‌اند ستود و از عموم زحمتکشان در سراسر کشور به‌ویژه کارگران و نفتگران خواست به پشتیبانی از آنان برخیزند.

خانم رجوی مدافعان حقوق کارگران و اتحادیه‌های کارگری را به محکوم کردن سیاست‌های ضدکارگری رژیم و حمایت از اعتراضات کارگران ستمدیده ایران فراخواند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93c36bcb-7448-4c6e-aee0-08085a783857"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات