728 x 90

ربودن ۲نفت‌کش توسط سپاه

ربودن ۲نفت‌کش توسط سپاه
ربودن ۲نفت‌کش توسط سپاه

رویترز جمعه ۲۶فروردین با استناد به اظهارات پاسدار غلامحسین ایرانی خبر داد سپاه پاسداران در یک اقدام تروریستی، یک نفت‌کش را با ۷خدمه آن در خلیج‌فارس ربوده است. اما رسانه‌های حکومتی از ربودن ۲نفتکش خبر داده‌اند.

 

هم‌چنین روز شنبه ۲۰فروردین، سپاه پاسداران یک کشتی خارجی «حامل ۲۲۰هزار لیتر سوخت قاچاق» را توقیف و ۱۱خدمه خارجی آن را هم بازداشت کرده است.

سپاه پاسداران در سال‌های اخیر بارها اقدام به توقیف کشتی‌های خارجی با عنوان «تخلف» یا «قاچاق سوخت» کرده که برخی از آنها مانند توقیف نفت‌کش ویتنامی جنجال‌برانگیز شده است.

در پرونده نفت‌کش ویتنامی سپاه پاسداران پس از طرح ادعاهای متناقض درباره ربایش کشتی، این نفت‌کش را توقیف و پس از تخلیه محموله آن، کشتی را آزاد کرد.

دی ۱۳۹۹ نیز سپاه پاسداران اقدام به توقیف چند روزه یک نفت‌کش کره جنوبی به‌دلیل «آلودگی محیط‌زیستی» کرد، ولی بعدتر اعلام شد که توقیف این کشتی برای افزایش فشار بر کره جنوبی و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور انجام شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27c7da27-44fc-46d7-b077-07f6b9d6768b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات