728 x 90

راهزنی دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس شکست خورد

شکست راهزنی دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس
شکست راهزنی دریایی سپاه پاسداران در خلیج‌فارس

طرح سپاه پاسداران برای مصادره نفتکش انگلیسی در خلیج‌فارس شکست خورد.

به گفته مقامهای آمریکا، ۵قایق سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۱۹تیرماه به یک نفتکش انگلیسی در خلیج‌فارس نزدیک شده و از آن خواسته بودند که در آبهای نزدیک به ایران متوقف شود.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده ناو جنگی انگلستان «اچ ام اس مونت رز» که نفتکش بریتیش هریتیج  را اسکورت می‌کرده سلاح های روی عرشه خود را به سوی نیروهای سپاه پاسداران نشانه رفته و به آنها هشدار می‌دهد که عقب بکشند و آنها عقب می‌کشند.

به گزارش س ان ان، مقامهای آمریکا گفتند یک هواپیمای آمریکایی که بر فراز آنها پرواز می‌کرده است، از این حادثه فیلم گرفته ولی تاکنون فیلم آن منتشر نشده است.

روز گذشته آخوند روحانی تهدید کرده بود که توقیف نفتکش رژیم آخوندی توسط انگلستان را تلافی خواهد کرد.

 

پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت رژیم در برآشفتگی از توقیف نفتکش رژیم ایران توسط نیروی دریایی انگلستان در جبل الطارق، تهدید کرده بود وظیفه دستگاههای مسئول توقیف یک نفتکش انگلیسی است.

وی افزود: انگلستان اگر نفتکش ایرانی را رفع توقیف نکند، وظیفه دستگاههای مسئول،اقدام متقابل و توقیف یک نفتکش انگلیسی است.

 

نیروی دریایی انگلستان روز پنجشنبه ۱۳تیرماه یک نفتکش رژیم ایران را در آبهای جبل‌الطارق، به‌دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، توقیف کرد. این اقدام چشمگیر می‌تواند روابط میان کشورهای غربی و رژیم ایران را پرتنش‌تر کند.

رویترز روز ۱۳تیرماه نوشت: اگر اثبات شود که نفتکش رژیم ایران، حامل نفت برای رژیم سوریه بوده، علاوه بر نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، تحریم نفتی آمریکا علیه رژیم ایران را نیز نقض کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60760add-91c7-431d-b988-fde232727c45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات