728 x 90

راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با دفاع موشکی رژیم ایران

راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با دفاع موشکی
راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با دفاع موشکی

آمریکا به‌منظور مقابله با تهدیدهای موجود از سوی رژیم ایران، راهبرد جدید دفاع موشکی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، راهبرد جدید دولت دونالد ترامپ قرار است امروز پنجشنبه ۲۷دیماه معرفی شود و نخستین بار از سال ۲۰۱۰میلادی به این طرف است که دفاع موشکی آمریکا مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

راهبرد جدید بر حوزه فضایی متمرکز بوده و وزارت دفاع، مسئول توسعه فناوریهای دفاعی در عرصه فضا است؛ به‌نحوی که سامانه‌های جدید باید بتوانند موشکی‌هایی را که به سمت ایالات متحده شلیک می‌شوند به سرعت شناسایی، رهگیری و در نهایت منهدم کنند.

 

روز سه‌شنبه ۲۵دی رژیم ایران یک ماهواره را به فضا پرتاب کرد که در مدار زمین قرار نگرفت.

مقامهای رژیم آخوندی اعلام کردند که تلاش آنها برای ارسال ماهواره «پیام» به فضا و مستقر شدن آن در مدار زمین شکست خورده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آخوند روحانی،‌ اعلام کرد که این ماهواره در مرحله سوم به «سرعت کافی» نرسید و در قرار گرفتن در مدار زمین ناکام ماند. او اضافه کرد که ایران در حال کار بر روی ماهواره دیگری به نام «دوستی» برای ارسال به فضا است.

 

مایک پمپئو در واکنش به این خبر در پیامی گفت:رژیم ایران «در تقابل با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل متحد» یک موشک ماهواره‌بر را به فضا پرتاب کرد.

این آزمایش بار دیگر نشان می‌دهد که رژیم ایران به‌دنبال افزایش قابلیت‌های موشکی خود است و این تهدیدی علیه اروپا و خاورمیانه است.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، گفته بود که پرتاب این موشکها به‌معنای «دستیابی به فن‌آوری موشکهای قاره‌پیما» و نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد است.

 

وزارت‌خارجه آمریکا پس از اعلام رژیم ایران برای پرتاب سه موشک به فضا، در بیانیه‌یی نوشته بود این کار نشان‌دهنده «رفتار خلاف ایران با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت» درباره منع فعالیت در حوزه موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی است؛ چرا که «فعالیت موشک حامل پرتاب فضایی در همین حوزه است زیرا معادل همان فناوری موشک اتمی در خانواده موشکهای بالستیک قاره‌پیما است. یک موشک قاره‌پیما با برد ۱۰هزار کیلومتر، توانایی رسیدن به ایالات متحده را دارد.»

 

هفته گذشته شبکه خبری سی.ان.ان نیز در گزارشی نوشته بود به تصاویری دست پیدا کرده که نشان می‌دهد رژیم ایران به‌دنبال ارسال ماهواره به فضا است.

 

پیش از این فرانسه هم از رژیم ایران خواسته بود همه فعالیت‌های مرتبط با برنامه موشکهای بالستیک خود، به‌خصوص موشکهایی که توانایی حمل کلاهک هسته‌یی را دارند، متوقف کند. انیس فون درمول، سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه، گفته بود پاریس معتقد است برنامه موشکهای بالستیک رژیم ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت نیست.

 

 روز سه‌شنبه جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، در پیامی در صفحه توییتر خود به برنامه هسته‌یی رژیم ایران دوباره اشاره کرد و نوشت که گزارشهای ایران از فعالیت‌های هسته‌یی خود به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «ناقص و اشتباه» است.

بولتون با به اشتراک گذاشتن گزارشی درباره فعالیت هسته‌یی رژیم ایران،‌ نوشت که پرزیدنت ترامپ حق داشت به «توافق هسته‌یی وحشتناک» با ایران خاتمه دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfbde05e-947d-4275-a11e-98a74b44a4f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات