728 x 90

رافائل گروسی: گام‌های رژیم ایران در راستای گسترش سلاح هسته‌یی هستند

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۲۲دی، در مصاحبه با سایت واتیکان نیوز گفت: «همانگونه که پاپ فرانسیس گفته مذکرات احیای برجام به بن‌بست رسیده و متوقف شده است».

گروسی در ادامه افزود: «دو مسیر موازی وجود دارد: مسیر توافق کلی یا به‌اصطلاح احیای برجام و هم‌چنین مذاکرات دوجانبه بین آژانس و ایران. ما نتوانستیم پیشرفتی داشته باشیم و ایران، همزمان، در حال پیشرفت نگران‌کننده برنامه هسته‌یی در فرآیند غنی‌سازی اورانیوم و توسعه و ساخت سانتریفوژهای پیشرفته‌تر است».

مدیر آژانس با ابراز نگرانی از جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران گفت: «گام‌هایی که ایران برمی‌دارد، در راستای گسترش سلاحهای هسته‌یی هستند و ما باید جلوی آن را بگیریم».

 

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۱۶دی ۱۴۰۱، در توئیتی نوشت: ادعای ارائه پهپادهای رژیم ایران به روسیه بهانه‌یی ناشیانه برای متوقف کردن (اگر نه نابودی) مذاکرات وین درباره برجام است. به نظر می‌رسد آمریکا و تروئیکای اروپایی وسوسه حرکت به سمت "پلن بی" را دارند.

سناتور جیم ریش رهبر جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار ارجاع مجدد پرونده اتمی رژیم آخوندی به شورای امنیت و اعمال تحریم‌های شدید شد.

وی در مقاله‌یی در الشرق‌الأوسط به‌تاریخ ۶دیماه نوشت: با وجودی که بیشتر توجه جهان در سال۲۰۲۲ بر جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین متمرکز شده، رژیم ایران هم‌چنان یکی از مهم‌ترین چالشهای امنیت ملی آمریکا است، به‌رغم این واقعیت، فقدان یک سیاست منسجم آمریکا در مورد ایران، تنها به‌نفع جری‌تر شدن رژیم ایران بوده است. فقدان بازدارندگی نظامی عمدتاً ناشی از تلاش‌ها برای حفظ مذاکرات اتمی است.

رژیم ایران باید به موضوعی جدید برای بحث در شورای امنیت سازمان ملل تبدیل شود از جمله بازگرداندن تحریم‌ها بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ در نظر گرفته شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f530dfaf-b975-4826-bb1f-b12aaa0a2dd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات