728 x 90

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای : برجام به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای

روز چهارشنبه دوم فروردین رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای با حضور در اندیشکده "شورای روابط خارجی" آمریکا در یک سخنرانی گفت که پس از سفر به ایران و توافق حاصل شده، به نظر می‌رسد پیشرفتهایی در راستای توافق با ایران در موضوع پروتکل حاصل شده است. او افزود: «باید منتظر ماند و دید که آیا این فرض و گمانه‌ای درست است یا نه».

رافائل گروسی هم‌چنین تصریح کرد که ناظران آژانس برای نظارت بر برنامه هسته‌یی در ایران حضور دارند تا نتیجه توافق‌های مذاکرات وین با راستی‌آزمایی‌های آنها به‌طور مضاعف قابل بررسی باشد.

هم‌چنین رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای با اشاره به کشف سه محل اعلام نشده ایران که آثار اورانیوم در آنها کشف شده است و فناوریهای نوین برای اطلاع از چنین فعالیت‌ها و مکانهایی هر گونه تلاش برای مخفی‌کاری در این عرصه‌ها را بسیار دشوار توصیف کرد.

او غنی‌سازی ۸۴درصدی در ایران را منتفی نشمرد، ولی گفت که در چنین صورتی هم گزینه‌یی جز پیشرفت در رصد برنامه هسته‌یی ایران و محدود نگه‌داشتن دامنه فعالیت آن وجود ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران دو هفته پیش و در پی سفر دو روزه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به تهران، درباره توافق‌هایی درباره حل و فصل مسائل پادمانی صحبت کردند. در چارچوب این توافق قرار شده است که رژیم ایران داوطلبانه به ناظران آژانس اجازه دهد تا فعالیت‌های نظارتی خود برای فرآیندهای راستی‌آزمایی را افزایش دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/622ba692-f7d4-4e21-b8e2-261c49260496"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات