728 x 90

رافائل گروسی از بین رفتن تصاویر یکی از دوربینهای نظارتی در کرج را عجیب خواند

رافائل گروسی
رافائل گروسی

رافائل گروسی توضیح رژیم آخوندی درباره از میان رفتن تصاویر یکی از دوربینهای نظارتی در کرج را عجیب خواند. رژیم گفته است در حادثه‌یی که تیرماه در این تأسیسات رخ داد دوربینهای آژانس آسیب دیده‌اند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۲۶آذر در یک نشست خبری در وین به تشریح تازه‌ترین توافق با رژیم ایران در مورد نظارت بر تأسیسات هسته‌یی کرج و ابهام‌های باقی مانده درباره تصاویر یکی از دوربینهای آن پرداخت.

بنا بر گزارشها، تأسیسات شرکت تکنولوژی سانتریفوژ رژیم ایران (تسا) در کرج تیرماه امسال در حمله‌یی که به اسراییل نسبت داده می‌شود آسیب دید.

مقام‌های رژیم آخوندی ادعا می‌کنند در جریان حادثه تیرماه یکی از چهار دوربین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای نظارت بر فعالیت‌ها در تأسیسات کرج نصب شده تخریب شده و داده‌های آن از بین رفته است.

رافائل گروسی روز جمعه در جمع خبرنگاران تأکید کرده که ایران تاکنون توضیح قانع‌کننده‌ای درباره دوربین ظاهراً تخریب شده ارائه نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد مقام‌های رژیم آخوندی هر چه زودتر به پرسش‌ها درباره این موضوع پاسخ دهند زیرا به‌نظر او از میان رفتن داده‌های ضبط شده دوربین "عجیب" است.

تأسیسات کرج یکی از اصلی‌ترین مراکز تولید سانتریفوژهای پیشرفته در ایران است که برای تولید اورانیوم با غنای بالاتر از حد مجاز در توافق هسته‌یی به کار گرفته می‌شوند.

مذاکرات اتمی در وین به درخواست رژیم آخوندی به تعویق افتاد.

رویترز روز جمعه ۲۶آذر گزارش داد: روز جمعه همزمان با درخواست رژیم ایران برای به تعویق انداختن ادامه مذاکرات، نمایندگان فرانسه، انگلستان و آلمان این رژیم را به بالا بردن سرعتش در مذاکرات فراخواندند. هیأتهای مذاکره‌کننده اروپایی در بیانیه مشترکی گفتند: «امیدواریم رژیم ایران در موقعیتی باشد که بتواند به شکل سازنده‌یی وارد مذاکرات شود تا بتوانیم سرعت را بالا ببریم». آنها افزودند چند هفته تا پایان یافتن مزایای اصلی عدم تکثیر این توافق باقی نمانده است».

انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات اتمی از سوی اتحادیه اروپا گفت: «ما تنها چند هفته و نه چند ماه برای رسیدن به یک توافق فرصت داریم». وی افزود «اگر می‌خواهیم موفقیتی در گفتگوها به‌دست آوریم، باید فوریتی را که در مذاکرات وجود دارد احساس کنیم».

به گزارش خبرگزاری حکومتی انتخاب۲۶آذر، باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم در وین گفت:

بعد از یک وقفه چند روزه مذاکرات را ادامه خواهیم داد. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز روز جمعه نوشت: مذاکره‌کنندگان وین امروز به پایتخت‌ها برمی‌گردند. انتظار می‌رود که پس از وقفه‌ای ۱۰روزه، گفتگوها از سر گرفته شود. مذاکره‌کنندگان نظام و ۱+۴ در وین به پیش‌نویس جدیدی دست یافته‌اند که پس از نهایی شدن می‌تواند مبنای گفتگوهای آتی باشد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1829026-a969-4f8e-b17c-44ad8120edc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات