728 x 90

رافائل گروسی: از برجام چیزی نمانده فقط کسی حاضر نیست مرگ آن را اعلام کند

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه ۴بهمن، هشدار داد که خطر ساخت سلاح اتمی از سوی رژیم ایران افزایش یافته است.

وی روز سه‌شنبه در سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان اروپا درباره فعالیت‌های اتمی رژیم ایران اظهار داشت: «ایران غنی‌سازی اورانیوم را به سطح ۶۰درصد رسانده است».
او گفت: «وضعیت ایران بسیار چالش‌برانگیز است چرا که اکنون تقریباً هیچ رابطه‌ای بین آژانس و مقامات ایران وجود ندارد».
گروسی با اشاره به کارشکنیهای رژیم ایران و بن‌بست مذاکرات اتمی افزود: «با اقدامات ایران، عملاً از برجام چیزی نمانده، فقط کسی حاضر نیست مرگ آن را اعلام کند».


مدیر کل آژانس با اشاره به کارشکنیها و عدم پاسخگویی رژیم ایران به نهاد نظارتی و سؤالات آژانس گفت: «در سه سایت از پیش اعلام نشده و غیرهسته‌یی در ایران از جمله یک پارکینگ، آثار اورانیوم غنی شده یافت شده ولی جمهوری اسلامی، هیچ توضیحی درباره این آثار به آژانس ارائه نداده است».
رافائل گروسی تأکید کرد: «وضعیت امیدوارکننده نیست، اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌چنان آماده است تا هر امکانی را برای رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک، برای گفتگو و برای برقراری مجدد این اعتماد ارائه دهد».
گروسی هم‌چنین در نشست پارلمان اروپا با هشدار به تلاش رژیم ایران به افزایش غلظت ۹۰درصدی که لازمه تولید بمب اتمی است گفت: «ایران ۷۰کیلو گرم اورانیوم با غنای ۶۰درصد انبار کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dab79fc2-45d6-49b3-bbac-b24569737a30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات