728 x 90

رابرت مالی درباره برجام: ما نمی‌توانیم رئیس‌جمهور بعدی را ملزم کنیم

رابرت مالی نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران
رابرت مالی نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران

سایت انتخاب رژیم روز شنبه ۱۶بهمن در مطلبی بر سر برجام و تعهدات آمریکا در ماندن بر سر توافقات نوشت: رابرت مالی نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که به چه دلیل با شرایطی که ایالات متحده آمریکا در خروج از برجام و نقض این توافق به‌وجود آورده، جمهوری اسلامی ایران باید به آمریکا اعتماد کند، گفت: «من نمی‌توانم خود را به جای آنها بگذارم اما این مسأله حقیقت دارد که در سیستم ما، ما نمی‌توانیم رئیس‌جمهور بعدی را ملزم کنیم. دولت بعدی تصمیمات خود را خواهد گرفت».

خبرگزاری حکومتی فارس نیز امروز نوشت: رابرت مالی نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه سی ان.بی.سی با تأکید بر این‌که زمان احیای برجام رو به اتمام است گفت در صورت احیای توافق هسته‌یی ایران، واشنگتن تحریم‌های ناسازگار با برجام را رفع خواهد کرد اما تحریم‌هایی که غیرمرتبط با برنامه هسته‌یی ایران است، هم‌چنان حفظ خواهد شد.

 

این خبرگزاری با اشاره به انداختن توپ به زمین رژیم افزود: ما به‌وضوح به ایران گفته‌ایم که تنها چند هفته برای بازگشت به برجام زمان داریم.

فارس هم‌چنین نوشت: این دیپلمات آمریکایی سپس ادامه داد؛ ما هم‌چنان در دیپلماسی را باز نگه می‌داریم اما از دیگر ابزار استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاحهای اتمی دست پیدا نخواهد کرد و به سمت ساخت بمب حرکت نخواهد کرد.

این خبرگزاری اضافه کرد: رابرت مالی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که به چه دلیل با شرایطی که ایالات متحده آمریکا در خروج از برجام و نقض این توافق و ترور فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌وجود آورده، جمهوری اسلامی ایران باید به آمریکا اعتماد کند، گفت: من نمی‌توانم خود را به جای آنها بگذارم اما این مسأله حقیقت دارد که در سیستم ما، ما نمی‌توانیم رئیس‌جمهور بعدی را ملزم کنیم.

وی در پایان افزود: راب مالی سپس در خصوص تحریم‌ها و لغو آنها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را حفظ می‌کنیم و این تحریم‌ها ارتباطی به موضوع هسته‌یی ایران ندارد و به رفتار این کشور بازمی گردد اما اکثر تحریم‌های ناسازگار با برجام رفع خواهد شد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/124b7ba9-e5e7-473b-bf74-3bde00a85db3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات