728 x 90

رابرت مالی: درصورت شکست مذاکرات، برای تحریم‌ جدید ایران آماده‌ایم

 مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه ۴خرداد به صراحت گفت که احتمال توافق اتمی با رژیم ایران در بهترین حالت «ضعیف» است و واشنگتن آماده تشدید تحریم‌ها علیه تهران است. وی در استماع سنا گفت اجازه دهید با برخی از حقایق پایه‌یی شروع کنم که مطمئن هستم همه ما می‌توانیم بر آن توافق داشته باشیم.

اقدامات دولت ایران، آمریکا و متحدان ما از جمله اسراییل را تهدید می‌کند. ایران به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد. این رژیم سابقه حقوق‌بشری وحشتناکی دارد. پاسخ وحشیانه به اعتراضات جاری تنها آخرین یادآوری است. افراد خارجی و دوتابعیتی را به‌طور ناعادلانه بازداشت می‌کند تا از آنها به‌عنوان گروگانهای سیاسی استفاده کند.

 

رابرت مالی با اشاره تلویحی به سرنوشت احیای برجام گفت: «ما با ایران توافقی نکرده‌ایم و چشم‌انداز دستیابی به توافق هم در بهترین حالت، ضعیف است». او که در نشست پرسش و پاسخ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می‌گفت، تصریح کرد: «واشنگتن آماده است تا در صورت عدم احیای توافق، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کند و در هماهنگی با دیگر متحدان منطقه‌یی به هر گونه اقدام تنش‌زای ایران قویاً پاسخ دهد».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به اعتراضات اخیر مردمی در شهرهای مختلف ایران گفت: «اعتراضاتی که اکنون در ایران شاهد آن هستیم، معیاری برای سنجش فساد و سوءمدیریت رژیم ایران است و واکنش بی‌رحمانه به این اعتراضات، یادآور ورشکستگی اخلاقی این حکومت است».

مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا برای بازگشت دو طرف به برجام، از فروردین ۱۴۰۰ در وین آغاز شد، اما با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در مرداد پارسال و طرح خواسته‌های تازه از سوی تهران، این مذاکرات از بیستم اسفند گذشته متوقف مانده است (سایت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ۴خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47add541-d901-4591-bd62-8a0c010aaf46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات