728 x 90

رابرت او‌براین: رژیم ایران یک رژیم تروریستی و بزرگترین حامی تروریسم است

رابرت او براین
رابرت او براین

سی.بی.اس نیوز در گزارشی که روز یکشنبه دوم مهر منتشر کرد به‌نقل از رابرت اوبراین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا پیرامون معامله آزادی گروگانها با رژیم ایران نوشت: «این یک رژیم تروریستی است. این کشور بزرگترین حامی تروریسم است و متأسفانه افراد زیادی را خواهد کشت».
وی در این مصاحبه در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر این‌که چرا آوردن آمریکایی‌ها از ایران این‌قدر سخت است؟ اضافه کرد «قرار نبود ۶میلیارد دلار بپردازیم، ما قرار نبود به ازای هر گروگان یک میلیارد بپردازیم، زیرا بازاری برای گروگانها ایجاد می‌کند، گذرنامه آبی شما را یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌کند. و بنابراین من نگران هستم که آمریکایی‌هایی که به خارج از کشور سفر می‌کنند مورد هدف کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران قرار گیرند، اما هم‌چنین سازمانهای تروریستی که می‌دانند اگر ما این نوع هزینه‌ها را بپردازیم، می‌توانند باج بزرگی دریافت کنند».
وی در ادامه مصاحبه خود با اشاره به این‌که رژیم ایران از پولهای آزاد شده برای گسترش تروریسم استفاده خواهد کرد گفت: «موضوع دیگر این است که ایران با آن پول چه خواهد کرد؟ ما این را در رابطه با برجام دیدیم. آنها آن پول را گرفتند و برای تروریسم و موشکهای بالستیک برای برنامه‌های هسته‌یی خرج کردند. این نگرانی را دارم که با پولی که ما به آنها دادیم پهپادهای بیشتری بسازند که اوکراینی‌ها را بکشند. اما من در مورد پیام این معامله در سطح بین‌المللی بسیار نگران هستم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b4ebd55-3094-4ac2-aa53-9258251e2efe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات