728 x 90

رئیسی و توافقات برجامی و چالشهای درونی

آخوند رئیسی
آخوند رئیسی

آخوند رئیسی رئیس‌جمهور خامنه‌ای درباره توافق اتمی گفت: دیگه معنا ندارد که مسأله اصلی که برای آن این بحثها همه تشکیل شد، آن برای موضوعات و مسائل پادمانی بود. اینها حتماً باید حل و فصل بشود یعنی پادمان یک رکن است. یعنی باید تمام موضوعات پادمانی حل و فصل بشود و این به‌عنوان یک رکن در مذاکرات است بدون حل و فصل مسائل پادمانی سخن از توافق معنا ندارد. توافق باید همراه باشد با حل و فصل کردن مسائل پادمانی و پایان این مسأله و همراه باشد با این نکاتی که به‌عنوان راهبردها جمهوری اسلامی دارد دنبال می‌کند.

من یکبار دیگه نسبت به این مؤلفه‌های توافق که قبلاً عرض کردم باز هم می‌خواهم عرض بکنم آنچه که در توافق مورد نظر است چون برخی سؤالات بود آنچه که مطرح شده یک تضمینهای اطمینان آور هست که من اشاره کردم

دوم -عرض کردم راستی‌آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم‌ها

سوم -عرض کردم که رفع تحریم‌ها به‌صورت معنادار و پایدار که باید صورت بگیرد این جزو مواردی است که پیگیری می‌شود 

و چهارم بسته شدن ادعاهای سیاسی من اسمش را می‌گذارم چون ما هم با آژانس صحبت کردیم هم با رؤسای بعضی از کشورها که اینها بهانه‌گیریهای سیاسی است واقعیتی ندارد به‌نظر ما اساسی ندارد در واقع بسته شدن ادعاهای سیاسی در رابطه با پادمان.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۶شهریور نوشت: رئیس‌جمهور رژیم ایران می‌گوید اگر تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه یابد هیچ راهی برای بازگشت به توافق اتمی وجود ندارد.

وال استریت ژورنال نیز روز یکشنبه نوشت: بر اساس اظهارات رئیسی ما به نقطه شروع مذاکرات وین بازگشته ایم و احتمال توافق بسیار کمتر است.

 

شبکه خبر رژیم نیز روز دوشنبه ۷شهریور در کنفرانس خبری رئیسی را پخش کرد که گفت: در روزهای تبلیغات انتخاباتی نکاتی را بنده مطرح کردم به‌عنوانی که ما بنا داریم تغییر رویکردهایی را در کشور شاهد باشیم اشاره بکنم به تغییر رویکرد‌هایی که در این مدت ما تلاش کردیم در سال گذشته که چند روز از سال در دولت ما گذشته و می‌گیم سال گذشته در یک سال گذشته من به برخی از تغییر رویکردها اشاره کنم.

برخی که ملامت می‌کردند که حضور شما در استان یا حضور شما در مردم ثمراتش چیست یا احیاناً در این رابطه اظهار نگرانی می‌کردند من به نظر م تجربه حضور در بین مردم رو ندارند یا لذت لذت این حضور را نچشیدند!

مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی! فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و نشسته بخواهد مدیریت بکنه

رویکرد بعدی که مورد توجه دولت بوده و در این رابطه شکستن یک حلقه بسته‌ای از مدیران است و جذب نیروهای جوان، کارآمد در حوزه‌های مختلفی که از همه بشه استفاده کرد.

رئیسی درباره بودجه با پوشال بافی و دروغ‌پردازی گفت: خوب ما سال۱۴۰۰ رو پشت سر گذاشتیم و کسری بودجه هم بدون استقراض از بانک مرکزی و بدون این‌که بخواهد خلق پول بشه در کشور، این مسأله حل شد

این هم یکی از مسائل پیش رو بود که این هم مشکل ایجاد می‌کرد. مسأله تورمی که قریب ۶۰درصد تورم در شهریور ۱۴۰۰ من عرض می‌کنم شهریور ۱۴۰۰ قریب ۶۰درصد تورم.

کار به جایی رسید که اقدامات اقتصادی دولت ما در اسفند و فرودین، اسفند۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ این میزان تورم کاملاً کاهشی شد و وضعیت و شرایط شد تقریباً تا حدود ۳۵درصد.

الان در حال حاضر اون تورمی که ازش یاد بکنم ۴۰.۵ درصد است در واقع به ۴۱درصد نمی‌رسد.

یعنی شهریور امسال را داریم یعنی اگر بخوایم مقایسه کنیم شهریور سال گذشته ۱۴۰۰ را با شهریور امسال، اون وقت قریب ۶۰درصد بود الآن ۴۰.۵ هست تورم

 

خبرنگار روزنامه حکومتی خراسان از رئیسی پرسید: شما وعده‌هایی داده بودید سال گذشته مبنی بر مثلا ایجاد اشتغال یک میلیون نفر در سال یا ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال آیا تصمیمی دارید که در این وعده‌های خودتان اصلاح یا بازنگری داشته باشید؟

رئیسی با رندی و خود حماقتی در پاسخ گفت: وعده من در واقع حاکی از آن نیاز جدی کشور بود یک وعده تبلیغاتی و برای این‌که دیگران ما را ببینند یا به ما متوجه بکنند نبود! من بیان یک نیاز جدی کشور را کردم اگر یک میلیون شغل در هر سال در کشور ایجاد نشود ما شاهد افزایش بیکاری خواهیم بود و عوارض بسیار

ما آنچه که وعده کردیم در آن تجدید نظر نکرده و نخواهیم کرد یک میلیون مسکن را گفتیم در هر سال اما درست آن این است که بگوییم ۴میلیون مسکن در ۴سال هم قابل اقدام هست هم باید اقدام بشود.

بعضی‌ها با دلسوزی می‌گفتند چکار می‌خواهید بکنید ما تا امروز یک روز حقوقها دستمزدها یارانه‌ها تأخیر نشده انجام شده کسر بودجه‌ای که من عرض کردم کسر بودجه از کجا تأمین شده؟ ما درآمد ایجاد کردیم گفتیم که استقراض نکردیم گفتیم که چاپ پول هم نکردیم چه کردیم درآمد ایجاد شد؟ یعنی با فعال شدن فروش نفت و مواردی از درآمدهایی که در دولت فرارهای مالیاتی که خوب متأسفانه در همه مواقع بوده یا موارد این‌گونه که جزو برآمدهایی است که در قانون درج شده

 

این آخوند جنایتکار درباره تنش بی‌آبی گفت: نسبت به مسأله آب هم همینطور. من اولین سفرم را به خوزستان رفتم. سال گذشته. در خوزستان وقتی من رفتم ابتدا از فرودگاه رفتم مسئولان گفتند اینجا مشکل مشکل آبه. بحمدالله امروز خبرهایی که می‌شنویم حاکی از اینه که این آب رسانی در اهواز که عزیزان اهوازی ما به‌شدت نسبت به این قضیه گله‌مند بودند در سال جاری و ظرف چند روز آینده داره به سامان می‌رسه. آب در یزد در اصفهان در مناطق دیگه، اینها جزو برنامه‌های دولته خوب پس مسائل آب هم برنامه‌ریزی شده براش تنشهای آبی در استانهای مختلف شناسایی شده و پیگیری شده و یکی از دستورات و محورهای مهم دولت قرار داده شده

یکی از مسائل مهم در کشور حقوق دستمزد بود. حقوق دستمزد از مسائل مهم است

بارها هم اعلام کردیم که سلاح هسته‌یی در دکترین دفاعی ما جایی ندارد.

رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند اینکار حرام است. دولت، مسئولان، دست‌اندرکاران هم هم از نظر شرعی و هم ما بارها اعلام کردیم از نظر سیاست، سیاست بین‌المللی خارجی که این جایگاهی در دکترین دفاعی ما ندارد.

اما امروز برخلاف اراده اونها و برخلاف اراده مستکبرین این دانش در کشور ما بومی شده و به هیچ عنوان نمی‌شود از مردم ما جوانهای ما و متخصصان ما این دانش را گرفت. این پس قطعی است.

من آنچه که می‌خواهم به اونها بگویم این است که فاصله بین تصمیم و اقدام را ببینند اگر تصمیم چنین کاری را بگیرند شاید به اونها دیگر مهلت داده نشود که بخواهند دست به اقدامی ببرند فاصله بین این تصمیم خواهند دید که از رژیم صهیونیستی چیزی می‌ماند یا نمی‌ماند.

میزان صادرات ما نشان‌دهنده آن است که ما هیچ محدودیتی را برای خودمان محدودیت و مانع نمی‌شناسیم. سطح تجارت خارجی ما با کشورهای منطقه تا ۴برابر و بعضاً تا ۵برابر افزایش پیدا کرده است، صادرات نفت ما، ما خودمان را محدود به آنچه که می‌خواهند تحریم کنندگان ما را در تحریم و تهدید و محدودیت قرار بدهند ما خودمان را قرار ندادیم.

اما برای برداشتن آن ما میز مذاکره را هم ترک نکردیم، مذاکره برای چی برای رفع تحریم‌ها، تحریم‌های ظالمانه باید برداشته بشود.

آنهایی که به تعهد خودشان و پیمان خودشان پشت پا زدند و عمل نکردند به تعهدشان آنها برگردند و تعهد خودشان را عمل کنند

ما تأکیدمان در این مذاکرات به آنها رفع تحریم‌هاست و مسأله مذاکرات هم دارد دنبال می‌شود.

دیگه معنا ندارد که مسأله اصلی که برای آن این بحثها همه تشکیل شد، آن برای موضوعات و مسائل پادمانی بود. اینها حتماً باید حل و فصل بشود یعنی پادمان یک رکن است. یعنی باید تمام موضوعات پادمانی حل و فصل بشود و این به‌عنوان یک رکن در مذاکرات است بدون حل و فصل مسائل پادمانی سخن از توافق معنا ندارد. توافق باید همراه باشد با حل و فصل کردن مسائل پادمانی و پایان این مسأله و همراه باشد با این نکاتی که به‌عنوان راهبردها جمهوری اسلامی دارد دنبال می‌کند.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز دوشنبه ۷شهریور به‌نقل از پاسدار سلامی رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم نوشت: فتنه‌ای با سردستگی مجاهدین از شکل‌گیری صنعت هسته‌یی راه انداختند با غوغاسالاری می‌خواهند وجاهت و صلح‌آمیز بودن هسته‌یی نظام را زیر سؤال ببرند اساس مذاکرات برجامی برای دفع اتهامات و گرفتن بهانه از دشمن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/840448a6-8f43-4a49-affa-65608ffde9b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات