728 x 90

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم: حدود۱۸۰قلم دارو در کشور کمیاب شده است

بحران دارو
بحران دارو

بحران کمبود دارو و نایاب شدن آن در باعث تشدید جنگ دستجات درونی باند خامنه‌ای شده است. سایت حکومتی دیده‌بان ایران در مطلبی در ایران رابطه نوشت:

«برخی داروها در کشور کمیاب شده و تعداد آن رو به افزایش است. در حال حاضر ۱۸۰قلم دارو در کشور کمیاب است. برخی داروها هم اگر چه در داروخانه یافت نمی‌شود، اما در بازار آزاد موجود است و این موضوع نشان از نظارت کمرنگ و احتکار دارو دارد. نکته حائز اهمیت دیگر که در کمبود دارو در کشور تاثیرگذار بوده عدم تخصیص ارز ترجیحی برای واردات مواد اولیه دارو است».

حسینعلی شهریاری عضو مجلس رژیم نیز در این رابطه گفت: «اگر چه در گزارش کمیسیون کمبود دارو را ۱۳۱قلم اعلام کردیم، اما در واقع حدود ۱۷۰تا ۱۸۰قلم دارو در کشور کمیاب شده است و این لیست متأسفانه بیشتر هم می‌شود».

محسن بندپی عضو دیگر مجلس ارتجاع در این رابطه گفت: «... قبلاً اعلام می‌شد که حدود ۹۰قلم دارو کم است، اما در حال حاضر اعلام می‌شود که ۱۴۱قلم دارو کم داریم. داروی بیماران خاص کم است و داروهای مشابه وارد می‌شود که مصرف این داروها اصلاً به بیماران پیشنهاد نمی‌شود. هم‌چنین داروی روتین مردم مانند آنتی بیوتیک‌ها و سرم‌ها هم کمیاب شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/196245de-ce21-416a-87cf-781763b3f99a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات