728 x 90

رئیس کمیسیون اروپا: تکثیر تسلیحات رژیم ایران تهدیدی علیه اروپا محسوب می‌شود

اورسلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا
اورسلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه ۲۷آبان، در یک موضع‌گیری با هشدار به ارسال پهپادهای رژیم ایران به روسیه برای ادامه تجاوز نظامی خود به اوکراین اظهار داشت تکثیر تسلیحات از سوی رژیم ایران تهدیدی علیه اروپا محسوب می‌شود.
وی طی کنفرانسی در منامه، پایتخت بحرین، بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران تأکید کرد و متعاقباً تصریح کرد رژیم ایران با ارسال پهپادهای خود به روسیه در راستای تضعیف «نظم جهان ما» عمل کرده است.
رئیس کمیسیون اروپا گفت: «برای سال‌ها چندین کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس در مورد خطر تغذیه کشورهای سرکش در سراسر جهان با هواپیماهای بدون سرنشین ایران هشدار می‌دادند. درک یک واقعیت بسیار ساده برای ما (غرب) بسیار طول کشید».
او افزود: «در حالی که برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌یی تلاش می‌کنیم، باید بر سایر اشکال گسترش سلاحها، از پهپاد گرفته تا موشکهای بالستیک نیز تمرکز کنیم؛ چرا که این تسلیحات نه تنها خطری امنیتی برای خاورمیانه، بلکه برای همه ماست».
این در حالیست که اتحادیه اروپا به همراه انگلستان، آمریکا و کانادا تحریم‌هایی علیه رژیم ایران به‌خاطر ارسال پهپاد به روسیه اعمال کرده است و قصد دارد این تحریم‌ها را گسترش دهد.
پیش از این اتحادیه اروپا هم‌چنین روز دوشنبه یک بسته تحریم‌ها علیه ۳۰تن از مقامات رژیم ایران به‌خاطر سرکوب معترضان به تصویب رسانده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3dcfe47a-992c-49cb-9cd1-95bebdaedf03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات