728 x 90

رئیس کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد توافق شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم آخوندی را محکوم کرد

رومیو نیکوارآ رئیس کمیته نمایندگان رومانی
رومیو نیکوارآ رئیس کمیته نمایندگان رومانی

رومیو نیکوارآ رئیس کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد طی یک نامه علیه معامله شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم آخوندی  که در سایت فلوکس ۲۴  رومانی به چاپ رسیده آمده است ، اعضا اتحادیه اروپا به‌مثابه تن واحد باید در مقابل تضعیف قوانین ضدتروریسم بایستند. رژیم حامی تروریسم ایران نه تنها ترور می‌کند بلکه با گروگانگیری و باجگیری سیاسی به ناامنی در جهان دامن زده است.

در سال۲۰۱۸ چهار تروریست به سرپرستی دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی قصد بمب‌گذاری در گردهمایی صد هزار نفره اپوزیسیون ایران در ویلپنت را داشتند که با شکست مواجه شد و همه تروریستها با بمب و مدارک تروریستی و جاسوسی دستگیر شدند. هدف بمبگذاران خانم مریم رجوی بود. ایشان قرار بود در بین دهها هزار نفر در یک سالن سرپوشیده و در کنار ششصد شخصیت بین‌المللی از چهار قاره جهان سخنرانی کند. به گزاراش کارشناسان ماده منفجره‌ای که در بمب استفاده شده بود قدرت تخریب زیادی داشته و در صورت انفجار هزاران نفر کشته و مجروح می‌شدند.

دادگاه بلژیک پس از سه سال بررسی و تحقیق در این مورد احکام قطعی ۲۰سال برای متهم ردیفاول دیپلمات ایرانی اسداله اسدی و هر کدام ۱۸سال برای نسیمه نعامی و امیر سعدونی و ۱۷سال برای مهرداد عارفانی صادر نمود.

اخیراً دولت بلژیک در ملاقات با سفیر رژیم ایران در یک توافق شرم‌آور تصمیم گرفتند که محکومان زندانی در دو کشور را برای طی کردن دوران محکومیت به کشور مطبوعشان اعزام کنند. محکومان این پرونده تروریستی هر کدام ۴سال از دوران محکومیت خود را در زندانهای بلژیک سپری کرده‌اند. در نتیجه این توافق احمقانه، دیپلمات تروریست اسداله اسدی و همدستانش که از طرف بالاترین مقامات رژیم ایران مأموریت بمب‌گذاری در پاریس را داشته‌اند، بقیه دوران محکومیتشان را در زندانهای ایران می‌گذراند.

دولت بلژیک در چهارچوب این توافق لایحه‌ای را به قید فوریت به پارلمان فرستاده، که با تصویب این لایحه تروریستهای ایرانی برای طی دوران محکومیت به ایران بازگرداننده می‌شوند.

این توافق تا همین جا مایه شرمساری دولت بلژیک است و چنان‌چه این لایحه توسط پارلمان تصویب شود نه تنها شرم‌آور بلکه برای دولت و ملت بلژیک تحقیر‌آمیز است. تسلیم طلبی در مقابل رژیم خونخواری که ۱۲۰هزار تن از مخالفان خود را در داخل ایران و صدها عضو اپوزیسیون را در خارج ایران ترور کرده، چراغ سبز به ادامه اعدام و ترور است. چنان‌چه این لایحه تصویب شود و به مورد اجرا گذاشته شود. از این به بعد مزدوران تروریست رژیم ایران بدون نگرانی عملیات‌های خود را در خاک اروپا انجام می‌دهند زیرا مطمین هستند که پس از دوران کوتاهی بازداشت به ایران باز می‌گردند و هم‌چون سایر تروریستهایی که تاکنون به ایران بازگشتند، مورد استقبال ویژه سران حکومتی قرار خواهند گرفت و به‌خاطر جنایاتشان تشویق خواهند شد.

در این مورد خانم مریم رجوی خطاب به: هموطنان ایرانی، وکلا، شخصیتهای سیاسی، نمایندگان بلژیک، پارلمان اروپا و دیگر پارلمانهای اروپایی را به اقدام فوری برای ممانعت از تصویب این لایحه فراخواند. او گفت: طرح کشتار بزرگ در پاریس می‌توانست به بزرگترین حادثه تروریستی در اروپا تبدیل شود. اگر این لایحه تصویب شود فاشیسم دینی در اقدامات تروریستی جری‌تر خواهد شد و دیگر کسی در اروپا در برابر کشتارگران حاکم بر ایران امنیت و مصونیت ندارد.

کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد توافق مابین دولت بلژیک و سفیر ایران را به‌شدت محکوم می‌کند و آنرا ناقض استقلال قوه قضاییه و تهدیدی برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌داند. بدینوسیله مصراً از پارلمان بلژیک می‌خواهد که به این لایحه رأی منفی داده و آنرا در همین مرحله متوقف کنند.

رومیو نیکوارآ

رئیس کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89d36104-0397-417d-9b58-cfeab0a64fbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات