728 x 90

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارجاع پرونده هسته‌یی رژیم ایران به شورای امنیت شد

سناتور مایکل مک کال
سناتور مایکل مک کال

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارجاع پرونده هسته‌یی رژیم ایران به شورای امنیت شد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه ۱۱ اسفند، خواستار ارجاع کارشکنیها و فعالیت‌های رژیم ایران در زمینه هسته‌یی به شورای امنیت سازمان ملل در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

مایکل مک کال در این نامه با اشاره به نقض توافقنامه پادمان جامع ان.پی.تی از سوی رژیم ایران و از طرفی کارشکنیها در کار نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تغییرات «قابل توجه» در برخی از سانتریفیوژها و غنی‌سازی ذرات اورانیوم تا خلوص ۸۴درصد نوشت: «من از شما می‌خواهم در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به عدم پایبندی آشکار ایران به تعهدات مربوط به معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی، به‌دنبال اقدام سریع و قابل توجه باشید».

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه با اشاره به تصویب دو قطعنامه بر علیه رژیم ایران در شورای حکام در سال۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی در حال آزمایش عزم جامعه بین‌المللی در رابطه با برنامه هسته‌یی خود است و ما باید به‌گونه‌یی پاسخ دهیم که هم تعهد آهنین‌مان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی ثابت شود و هم عزممان را برای اطمینان از اجرای تعهدات حقوقی بین‌المللی ایران، نشان دهیم».
پیش از این رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۵بهمن۱۴۰۱ در زمینه توافق هسته‌یی غرب با رژیم آخوندی را «پوسته‌ای خالی» توصیف کرد. گروسی که در سفر به بروکسل در با اعضای کمیتهٔ فرعی امنیت و دفاع پارلمان اروپا گفتگو می‌کرد، گفت: در رابطه با برنامهٔ هسته‌یی رژیم ایران «یک چیز درست است و آن این‌که آنها در این لحظه مواد کافی برای ساخت چند بمب‌، و نه یک بمب، ذخیره کرده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/465eeac5-2791-415d-8db6-a22da3f4523b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات