728 x 90

رئیس سازمان اطلاعات انگلستان: فکر نمی‌کنم خامنه‌ای دنبال توافق باشد

ریچارد مور، رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا
ریچارد مور، رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ریچارد مور، رئیس سازمان اطلاعات انگلستان، روز پنجشنبه ۳۰تیر اعلام کرد که نسبت به قصد خامنه‌ای برای بازگشت به برجام تردید دارد.

ریچارد مور در همایش امنیتی آسپن گفت: «فکر نمی‌کنم رهبر ایران دنبال توافق باشد. در عین‌حال مقامهای رژیم ایران نمی‌خواهند به مذاکرات خاتمه بدهند تا بتوانند کمی بیشتر آن را کش بدهند».

این مقام اطلاعاتی انگلستان در این همایش در کلرادو، دستیابی به توافق درباره احیای برجام را «بهترین ابزار برای محدود کردن برنامه هسته‌ای» رژیم ایران خواند، اما تأکید کرد: «متقاعد نشده‌ام که به این نقطه خواهیم رسید».

پس از توقف مذاکرات احیای برجام در وین در اسفند سال گذشته، ایران و آمریکا یکدیگر را مقصر توقف این مذاکرات معرفی می‌کنند. با این حال دو کشور در هشتم تیر امسال مذاکرات غیرمستقیمی را در دوحه قطر برگزار کردند که این دور از مذاکرات هم «بی‌نتیجه» به پایان رسید.

هم‌زمان با ابراز بدبینی مقام‌های غربی در مورد سرانجام مذاکرات احیای برجام، دو روز پیش دو سناتور سرشناس ایالات متحده طرحی را ارائه کردند که در صورت تصویب، کارگروهی مشترک زیر نظر وزارت‌خارجه آمریکا برای رصد دائم و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌یی و موشکی ایران ایجاد خواهد شد.

به‌گفته سناتور گراهام، در صورت به تصویب رسیدن این طرح، موسوم به «قانون پایش قابلیت تسلیحات هسته‌یی ایران در سال۲۰۲۲»، دولت جو بایدن ملزم خواهد شد که بر رصد همیشگی برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی متمرکز بماند و به‌طور منظم درباره فعالیت‌های موشکی و تسلیحاتی ایران و تحقیقات مخفی هسته‌یی تهران به کمیته‌های مسئول در کنگره گزارش بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd616800-09a1-4432-b040-f998fb2da750"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات