728 x 90

رئیس جمهور آمریکا: عرضه نفت کافی در سطح بازار جهانی برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم ایران

جو  بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا جمعه ۲۱آبان، در ارسال یادداشتی به وزارت‌خارجه این کشور پیرامون حفظ اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران اظهار داشت؛ عرضه کافی نفت به بازار جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.
به گزارش رویترز بر اساس این گزارش دولت آمریکا موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح بازار جهانی برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم ایران در سال۲۰۱۲ در دوران دولت باراک اوباما وجود دارد.
جو بایدن در این یادداشت خاطرنشان کرده است: مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران (به بازار جهانی) وجود دارد تا امکان کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران توسط مؤسسات مالی خارجی فراهم شود.
پیش از این خبرگزاری رویترز و بلومبرگ گزارش داده بودند که بخش بزرگی از نفت رژیم ایران تحت نام نفت دیگر کشورها، از جمله عراق، امارات، عمان و مالزی وارد چین می‌شود.
در همین رابطه خبرگزاری رویترز نوشت: مقامات آمریکایی و اروپایی ماه گذشته گفته‌اند که آمریکا مذاکراتی با چین جهت کاهش خرید نفت خام از رژیم ایران انجام داده است.

 

بایدن در نامه خود نوشت:

«یادداشت به وزیر خارجه، وزیر خزانه‌داری و وزیر انرژی در مورد تعیین رئیس‌جمهور بر اساس بخش ۱۲۴۵ (d) (۴) (B) و (C) قانون تخصیص بودجه دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲

با اختیاری که به‌عنوان رئیس‌جمهور بر اساس قانون اساسی و قوانین ایالات متحده به من واگذار شده است، پس از بررسی دقیق گزارشهای ارسالی اداره کنترل انرژی به کنگره، از جمله گزارش ارائه شده در اوت ۲۰۲۱، و سایر عوامل ذیربط، از جمله شرایط اقتصاد جهانی، میزان ظرفیت ذخیره‌سازی و در دسترس بودن ذخایر استراتژیک، طبق بخش ۱۲۴۵ (d) (۴) (B) و (C) قانون تخصیص بودجه دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲، قانون عمومی ۱۱۲-۸۱، منطبق با تعیینهای قبلی، تعیین می‌کنم که عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران وجود دارد تا اجازه کاهش قابل توجه میزان نفت و فرآورده‌های نفتی خریداری شده از ایران توسط یا از طریق مؤسسات مالی خارجی را بدهد.

من هم‌چنان از نزدیک این وضعیت را رصد می‌کنم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf614a76-2eb2-42a2-8581-1e129dd1fe20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات