728 x 90

«ذلّت»، با رنگ «عزّت» و «بوی حقارت»!

سخن روز
سخن روز

با گذشت چند روز از انتشار خبر معاملهٔ رهاسازی ۵گروگان در ازای آزادسازی ۶میلیارد دلار از پولهای بلوکه شدهٔ ایران، جدال و مناقشه بر سر این قضیه در رژیم هم‌چنان ادامه دارد.

از یک‌سو رسانه‌ها و تبلیغات‌چی‌های خامنه‌ای ـ رئیسی از این معامله با عناوینی نظیر «توافق عزتمندانه»، «توافق از موضع اقتدار» و... یاد می‌کنند و می‌نویسند «مذاکره از موضع قدرت و عزت در حال ثمر دادن است» (روزنامهٔ ایران ارگان دولت رئیسی ـ ۲۱مرداد) و کیهان خامنه‌ای آن را چماق بر سر باند مغلوب و دولت روحانی کرده و تیتر می‌زند: «آزادسازی ۶میلیارد دلار دیگر بدون برجام و بدون FATF».

در مقابل، باند مغلوب، این توافق را با عباراتی از قبیل «ذلیلانه» «خفت‌بار» «حقارت و خجالت» «ذلیلانه‌تر از برنامهٔ نفت در برابر غذا» «تسلیم عزتمندانه» و امثالهم... توصیف می‌کنند.

اگر چه این معامله هنوز به‌سرانجام نهایی نرسیده، ولی تا همین‌جا موجب بالا‌گرفتن جنگ‌وجدال و تصفیه حساب در رژیم شده است:

عباس عبدی، از مهره‌های باند مغلوب در این مورد نوشت: «در سیاست خارجی هر کاری دیگران می‌کردند، خفت و خوار کردن کشور بود و اگر خودشان بدترین توافق‌ها را انجام دهند، حکمت و اقتدار نامیده می‌شود» (روزنامهٔ حکومتی اعتماد ـ ۲۱مرداد).

روزنامهٔ دیگر این باند (آرمان امروز ـ ۲۳مرداد) به‌طعنه نوشت: «مبادا در آینده میان گروگانگیری و آزادسازی پولهای بلوکه شده طبق انگاره‌های جناب دکتر محسن رضایی میرقاید برای حل مشکلات اقتصادی، رابطه معناداری برقرار شود».

اشاره طعنه‌آمیز این روزنامه به‌اظهارات محسن رضایی است که در یک مصاحبه تلویزیونی (به تاریخ ۲۱تیر ۹۴) گفت: «اگر آمریکا دنبال حملهٔ نظامی باشد، در همان هفتهٔ اول ۱۰۰۰گروگان از آنها می‌گیریم و برای آزاد کردن هر یک از آنها باید چند میلیارد بدهند؛ مشکل اقتصادی ما هم حل می‌شود!».

این سخن در عین آن‌که در سخافت و بلاهت، سقف و شاهکار محسوب می‌شود، در عمل و طی این سالیان، گروگانگیری نقشه‌مسیر خلیفهٔ ارتجاع برای حل «مشکل اقتصادی» و سایر مشکلات رژیم بوده است.

اما از آنجا که دست ولایت به‌نظامیان آمریکایی نمی‌رسد، عجالتاً شهروندان خودش را که تابعیت دومشان را هم رسماً قبول ندارد، گروگان می‌گیرد، تا پولهای بلوکه شده را پس از چند سال و با آب رفتن یک میلیارد دلار آن در چارچوب «نفت در برابر غذا» پس بگیرد!

مهدی نصیری سردبیر سابق کیهان خامنه‌ای و از عناصر ریزشی رژیم در این باره نوشت: «نظام چنان ذلیل شده که برای وصول پولهای بلوکه شده دست به‌آدم‌ربایی شهروندانش می‌زند!» و «بوی حقارت و استیصال از آن متصاعد است».

آنان که می‌خواستند کاخ‌سفید را حسینیه کنند و سخن از عبور از پیچ تاریخی‌ای می‌گفتند که آن سوی پیچ، جمهوری اسلامی مقتدر و قوی با زعامت ولی امر مسلمین جهان سر برمی‌آورد، اکنون ایران را به‌نوانخانه‌یی تبدیل کرده‌اند که به‌معامله نفت در برابر غذا و دارو تن می‌دهد تا مردم از گرسنگی و بی‌دارویی تلف نشوند».

وی در انتها، خامنه‌ای را مسئول این همه خفت و خواری دانسته و می‌افزاید: «گر چه همگان می‌دانند که صاحب آن کیست ولی از بردن نامش هراس دارند!».

(تلگرام تحلیل زمانه ـ تریبون ریزشی‌های رژیم ـ ۲۱مرداد)

به‌این ترتیب خلیفهٔ ارتجاع به‌تنگنایی سخت افتاده‌اند، اما به‌نظر نمی‌رسد که با هیچ شعبده‌یی بتوان این ذلت را رنگ‌آمیزی کرد و به‌عنوان عزت، به‌خورد حتی کودن‌ترین نیروهای ولایت داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/624b8db6-da28-4669-9418-c4dab503a4c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات