728 x 90

دیگر چیزی برای خوردن و زنده ماندن در سفره‌های مردم باقی نخواهد ماند – روزنامه حکومتی مستقل

فقر و تنگدستی در ایران
فقر و تنگدستی در ایران

هفته گذشته عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت و معدن و تجارت آخوند روحانی روز ۲۱اسفند در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم رژیم در واکنش به انتقادهایی که از گرانی و کمیابی میوه در رسانه‌ها صورت می‌گیرد، وقیحانه گفت: اگر میوه گران است، نخرید و نخورید.

روزنامه حکومتی مستقل روز سه‌شنبه ۲۶اسفند در مطلبی با عنوان “نخرید نخورید” نوشت: «آیا برای ارائه چنین راه‌حلی برای گرانی قیمت مرغ، گوشت قرمز و یا دیگر ارزاق عمومی انسان باید حتماً معاون یک وزارتخانه عریض و طویل به نام وزارت صمت یا وزارت جهاد کشاورزی با کلی پرسنل و مدیر و مدیرکل و دم و دستگاه اداری باشد و هر سال چند صد میلیارد تومان از بودجه دولت صرف هزینه‌های اداری چنین وزارتخانه‌ها و چنین معاونتهایی شود، سؤال بزرگی است که روحانی باید به آن پاسخ دهد. آیا ارائه راه‌حل اگر مرغ گران است، نخرید و نخورید به تخصص و تجربه خاص نیاز دارد؟».

روزنامه مستقل در ادامه نوشت: «پس اگر قرار است مردم هر ماده غذایی گران را نخرند و نخورند، این نسخه شفابخش معاون وزیر به سایر اقلام خوراکی مهم‌تر هم تسری پیدا کند. با اطلاعی که از گرانی‌های سرسام‌آور داریم، دیگر چیزی برای خوردن و زنده ماندن در سفره‌های مردم باقی نخواهد ماند.

آیا درست است که امروز یکی از چالشهای بزرگ اکثریتی از مردم ما ایستادنهای طولانی‌مدت در صف‌های خرید مرغ و روغن و این قبیل اقلام خوراکی باشد؟ آیا صرفاً داشتن نیروی نظامی قدرتمند و هم‌پیمانانی چون روسیه و چین و حماس و سوریه به تنهایی می‌تواند ضامن دوام و بقاء کیان و استقلال کشور و جامعه ما باشد. امروز مردم می‌بینند دولتی بعد از گذشت هشت سال از کسب قدرت از حل مشکل نه چندان بزرگی هم‌چون تأمین نیازهای اولیه سفره‌های غذای مردم عاجز است».

روز گذشته ۲۵اسفند کارشناس صدا و سیمای رژیم در برنامه‌یی درباره گرانی مواد غذای گفت: میوه نخورید؛ برنج خالی بخورید! به‌جای این‌که هر هفته میوه بخورید ماهی یکبار میوه بخرید!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02b5d592-0e81-432f-9983-5ca2f62b9201"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات