728 x 90

سر دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان، از حامیان بزرگ مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی، در اثر ضربات چاقو جان باخت

سر دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان
سر دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان

سر دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان

از حامیان بزرگ مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

در اثر ضربات چاقو جان باخت

 

پلیس انگلستان در اسکس، محلی که دیوید ایمس مورد حمله قرار گرفت منطقه را بسته و هنوز هیچ اطلاعی در مورد این جنایت بزرگ نمی‌دهد. گفته می‌شود که یک جنایتکار دستگیر شده است و دفتر ایمس این را تأیید می‌کند

رویترز: دیوید ایمس، قانونگذار ۶۹ساله بریتانیایی از حزب محافظه‌کار هنگام دیدار با رأی دهندگان خود در حوزه انتخابیه‌اش در اسکس توسط فردی که وارد جلسه حوزه انتخابیه او شد، مورد ضربات چاقو قرار گرفت. دفتر ایمس تأیید کرد که او مورد ضربات چاقو قرار گرفته است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

رویترز: پلیس انگلیس روز جمعه اعلام کرد که یک مرد در شرق انگلیس پس از ضربات چاقو به نماینده مجلس در این منطقه دستگیر شده است. پلیس در توئیتر خود گفت: مردی در لیون سی بلافاصله دستگیر شد و اطلاعات بیشتر بعداً منتشر می‌شود. محاصره پلیس در اطراف ساختمان ادامه دارد.

معالجات نیروهای اورژانس در کلیسای مجاور بر روی جراحات دیوید ایمس که در آنجا تحت درمان فوری قرار گرفت، مؤثر واقع نشد و ایمس ساعتی بعد جان باخت

 

تسلیت خانم مریم رجوی :

دیوید ایمس را پس از ۴دهه حمایت تمام‌عیار و بی‌چشمداشت از مقاومت مردم ایران بایستی در شمار شهیدان آزادی محسوب کرد. امروز مقاومت ایران یک دوست بی‌همتا و مردم انگلستان یکی از مدافعان آزادی و دمکراسی را از دست دادند. دیوید ایمس دشمن دیکتاتورها به‌خصوص دیکتاتوری آخوندها بود و همواره در کنار مردم و مقاومت ایران در نبرد با فاشیسم دینی ایستاد

 

 

پرچم انگلستان بر فراز ساختمان نخست‌وزیری به‌خاطر جان باختن دیوید ایمس به‌حالت نیمه افراشته در آمد. موج تسلیتها در انگلستان و سراسر جهان همراه با بزرگداشت دیوید ایمس. دوستان ایمس این جنایت را نابخشودنی توصیف کردند

 

سر دیوید ایمس نماینده برجسته پارلمان انگلستان و از حامیان بزرگ مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی، در کارزارهای مقاومت مردم ایران در برابر استبداد دینی و برای آزادی مردم ایران همواره در کنار این مقاومت بود.

علیه برچسبهای ظالمانه جنگید و در برابر حملات وحشیانه دیکتاتوری آخوندی به مجاهدان اشرف از رزمندگان آزادی ایران دفاع کرد.

سر دیوید ایمس از پیشگامان دفاع از یک سیاست قاطع در برابر دیکتاتوری آخوندی و رد سیاست استمالت از آخوندها بود و همواره بر لزوم حمایت از آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت ایران تأکید می‌کرد.

وی در کنفرانس بین‌المللی که در ۳۱خرداد ۱۳۹۹ در آغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی، روز شهیدان و زندانیان سیاسی با حضور رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت در ارتباط زنده با ۲۰۰۰نقطه در کشورهای مخلتف و اشرف۳ برگزار شد، گفت:

اگر به ایران نگاه کنید، واقعیت این است که سیاست تعامل با تهران یک شکست فاجعه‌بار مطلق بوده است. این سیاست متناظر رفتارهای رژیم تهران نبود و فقط به رژیم اجازه می‌داد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را که به‌دنبال انگیزه و تخفیف در تحریم است، دنبال کند.

در ماه ژانویه، درست قبل از اپیدمی کرونا در انگلستان، من و همکارانم این موضوع را در یک کنفرانس در مجلس عوام که ​​توسط کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران برگزار شده بود، مورد بحث قراردادیم. ما توافق کردیم رویکرد درست برای انگلستان اتخاذ یک سیاست محکم در قبال ایران است که دهه‌ها مبارزه مردم برای آزادی و دموکراسی در ایران و جنبش مقاومت مردم ایران - شورای ملی مقاومت ایران را به رهبری خانم مریم رجوی به‌رسمیت می‌شناسد.

تنها راه منطقی این است که اگر می‌خواهید در سمت یک تغییر صلح آمیزتر، خیرخواهانه و یک نیروی سازنده برای خیرخواهی در صحنه بین‌المللی قرار داشته باشید، باید از جنبش مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت ایران، حمایت کنید. مهمتر از همه، شورای ملی مقاومت ایران در طول ۴۱سال گذشته نشان داده است که وظیفه خود را به‌خوبی برعهده گرفته است. حتی در شرایطی که رژیم نزدیک به ۱۲۰، ۰۰۰ هوادار و اعضای آنها را اعدام کرده است. همان‌طور که پیوسته خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید، آینده‌ای روشن‌تر برای ایران قابل دستیابی و در دسترس است. ما در غرب و جامعه جهانی باید در کنار مردم ایران و شورای ملی مقاومت بایستیم. زیرا آنها سعی می‌کنند کشور و انقلاب دمکراتیکی را که رژیم تئوکراتیک در سال۱۹۷۹ به سرقت برده است، باز پس بگیرند. این همان کاری است که من ادامه خواهم داد زیرا این سیاستی درست از نظر اخلاقی است. شک ندارم که اگر به مردم ایران فرصت تغییر داده شود، یک ایران دمکراتیک آزاد و یک دولت غیرمذهبی امکان‌پذیر است.

در جریان گردهمایی‌های مقاومت ایران در اشرف۳، در تیرماه ۹۸ و در پایان گردهمایی ایران آزاد با شرکت صدها تن از شخصیت‌های بین‌المللی از ۴۷کشور جهان، شرکت‌کنندگان همبستگی خود را با مقاومت و قیام مردم ایران اعلام کردند بیانیه نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان، در حمایت از قیام مردم ایران و برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، از سوی سر دیوید ایمس - نماینده ارشد پارلمان انگلستان و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران به خانم مریم رجوی اهدا شد.

 

سر دیوید ایمس - نماینده ارشد پارلمان انگلستان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران:

«خانم رجوی، من هیچ‌وقت نتوانستم به‌اشرف۲ بروم. ولی فوق‌العاده خوشحالم که در اشرف۳ حضور دارم. نه فقط به‌خاطر این‌که اشرف۳ در این کشور فوق‌العاده، در آلبانی قرار دارد که زادگاه شخصیت بزرگی هم‌چون مادر ترزا است؛ من افتخار دیدارش را داشتم. او الگوی یک بانوی فوق‌العاده بود.

ولی من می‌خواهم از شما خانم رجوی تشکر کنم، به‌خاطر دعوت به‌شرکت در این کنفرانس فوق‌العاده،

به‌عنوان کسی که ۳۶سال عضو پارلمان انگلستان بوده که شامل دورانهای فوق‌العاده‌ای می‌شده و به‌عنوان رئیس مشترک کمیته انگلیسی ایران آزاد و از جانب کمیته فراحزبی در هر دو بخش پارلمان که برخی از اعضایشان اینجا حضور دارند، می‌خواهیم با شما خانم رجوی و افراد فوق‌العاده شما، ابراز همبستگی کنیم.

گردهمایی فوق‌العاده‌یی را که سال گذشته در پاریس داشتید به‌یاد می‌آورم. می‌خواهم بگویم که گردهمایی فعلی، حتی از آن هم بهتر است. در جهانی که گاه  جهانی کسل‌کننده است،  من به‌سبک کار شما بسیار علاقمندم.

خانم‌ها و آقایان، آینده ایران به‌مردم این کشور تعلق دارد و تنها یک نیروی واقعی ایرانی هم‌چون شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران می‌توانند به‌این مردم کمک کنند تا آینده بهتری بسازند. به‌همین دلیل ما کماکان از شما حمایت خواهیم کرد، از شما به‌مثابه ائتلاف اپوزیسیون دمکراتیک، از شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی.

ما هم‌چنان دولت انگلستان و اتحادیه اروپا را فرا خواهیم خواند به‌اتخاذ یک سیاست قاطع و به‌رسمیت شناختن اپوزیسیون سازمان‌یافته مردم ایران، شورای ملی مقاومت ایران و حق آنها برای ایجاد تغییر دمکراتیک در کشورشان».

 

سر دیوید ایمس از مبارزان سخت کوش و مصمم در کارزار دادخواهی قتل‌عام۶۷ بود و در فراخوان به‌محاکمه سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت نقش ویژه‌یی ایفا کرد.

وی در مقاله‌یی در واشنگتن‌تایمز در ۵تیر ۹۶ ملل‌متحد را به‌تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال۶۷  فراخواند، و نوشت:

«(این قتل‌عام) یکی از بدترین جنایات در تاریخ معاصر ایران است، ولی با این حال تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. . (رژیم ایران). عاملان (قتل‌عام ۶۷) را به مواضع بالا... ارتقاء داده است... . به‌رغم سه دهه (حکومت) ترور، مردم ایران تصمیم گرفته‌اند که این رژیم مذهبی را به چالش بکشند و سران آن‌را به‌خاطر یکی از بدترین جنایاتشان، مورد حسابرسی قرار بدهند. اکنون غرب باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد مبارزه مردم ایران برای آزادی و عدالت را نادیده بگید یا می‌خواهد از آنها حمایت کند».  (واشنگتن تایمز۵مهر ۱۳۹۶).

دیوید ایمس در جریان یک کنفرانس بین‌المللی در گردهمایی‌های سه‌روزهٴ مقاومت در پاریس، در روز جمعه ۹تیر ۱۳۹۶نیز گفت:

«در دو سال گذشته کمیته ما روی یکی از بدترین جنایات حقوق‌بشر در تاریخ معاصر ایران متمرکز بود: قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ در ایران و ما بی‌وقفه از این هدف برای محاکمه عاملان و آمران آن حمایت کرده‌ایم.

رژیم ایران از یک فرهنگ بسیار نگران‌کننده مصونیت از مجازات کسانی که در نقض بسیار جدی حقوق‌بشر دخیل هستند حمایت می‌کند.

من به همراه بسیاری از همکاران پارلمانی اخیراً لایحه‌یی را ارائه کردیم. ما در این لایحه زودرس قتل‌عام ۸۸ را برجسته کردیم که عاملان آن به عدالت سپرده شوند. لایحه می‌گوید: مرگ زندانیان سیاسی در ایران در سال۱۹۸۸ – و مورد حمایت ۸۰ عضو مجلس عوام انگلستان از همه احزاب است و از دولت می‌خواهد این قتل‌عام وحشیانه را به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد و از کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل، شورای حقوق‌بشر، مجمع عمومی و شورای امنیت بخواهد دستور تخقیقات بدهند و عاملان را به دست عدالت بسپارند.

میلیونها ایرانی که تشنه آزادی هستند، خواستار محاکمه عاملان و آمران هستند و حمایت ما از درخواست مشروع آنها من معتقدم خانم رئیس یک تقویت جدی برای آرمان آزادی و حقوق‌بشر در ایران است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5449b1de-9d3c-411b-9d6c-e89f78245234"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات