728 x 90

دیشموک با ۶۰خودکشی طی ۳سال به شهر خودکشی و خودسوزی شناخته می‌شود

شهر دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد
شهر دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد

طی ۳ الی۴سال اخیر در شهرستان دیشموک واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، حدود ۶۰نفر که بیشترشان را زنان تشکیل می‌دهند اقدام به خودکشی کرده‌اند که ۳۵مورد آن موفق بوده است.

عمده دلایل این خودکشی‌ها فقر، ترک‌تحصیل و بیکاری است و این شهر میان مردم به شهر خودکشی و خودسوزی شناخته می‌شود.


خبرگزاری هرانا طی گزارشی نوشت، عضو شورای شهر قلابی دیشموک روز دوشنبه ۲۷بهمن گفت: دیشموک به‌عنوان شهر خودکشی و خودسوزی معرفی شده است ولی هیچ مسئولی به این موضوع ورود نمی‌کند. در یک ماه اخیر دو مرد و یک دختر ۱۱ساله اقدام به خودکشی کرده‌اند که متأسفانه همگی جان خود را از دست داده‌اند. خودکشی در دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد دلایل مختلفی دارد. که فقر مالی، بیکاری، نبود خوابگاه های دخترانه برای دانش آموزان دختر که قصد ادامه تحصیل دارند، از جمله انگیزه‌های خودکشی در میان شهروندان دیشموک است.
مسعود قادی‌پاشا، معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی رژیم مهرماه امسال گفته بود که بیشترین آمار خودکشی سال۹۸ در ایران مربوط به استانهای کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و کرمانشاه بوده است که بیشترین درگذشتگان ناشی از خودکشی بین ۳۰ تا ۳۹سال و سپس ۱۸ تا ۲۴سال سن داشتند و تحصیلات افرادی که با خودکشی به زندگی خود پایان دادند، به ترتیب مربوط به مقطع راهنمایی، دیپلم، پیش‌دانشگاهی و ابتدایی بوده است.

بخش دیشموک با ۲۳هزار نفر جمعیت با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است. عمق محرومیت در منطقه بیداد می‌کند. البته ناگفته نماند که تمامی استان کهگیلویه و بویر احمد از محرومیت رنج می‌برد و با مشکلات زیرساختی فراوانی روبه‌رو است، مردان بیکارند چه برسد به زنان و اگر تا مقطع دکترا هم ادامه تحصیل بدهند، بی‌شغل و بی‌درآمد می‌مانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/888677ad-1def-4470-9e2b-320047b58ae6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات