728 x 90

دیدبان حقوق‌بشر، اسراییل را به تلاش برای گرسنگی دادن به فلسطینیان در غزه متهم کرد

غزه
غزه

رویترز روز دوشنبه ۲۷آذر نوشت دیدبان حقوق‌بشر (HRW) مستقر در ایالات متحده روز دوشنبه اسراییل را به تلاش برای گرسنگی دادن به فلسطینیان در غزه در طول جنگ خود با حماس متهم کرد، اتهامی که اسراییل گفته است از سوی یک گروه یهود ستیز مطرح شده است که نیاز به پاسخگویی ندارد.
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، بدون هیچ وقفه‌ای در بمباران و محاصره این منطقه پرجمعیت، آخرین مقام آمریکایی بود که به اسراییل رفت تا متحد خود را تحت فشار قرار دهد تا از جنگهای شدید فاصله بگیرد.
با وجود فشارهای خارجی برای کاهش تنش در غزه، جایی که ساختمانها ویران شده، گرسنگی زیاد است و مقامات بهداشتی می‌گویند حدود ۱۹۰۰۰فلسطینی کشته شده‌اند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، وعده داده است که تا پیروزی مطلق ادامه خواهد داد.
دیدبان حقوق‌بشر در گزارش خود اعلام کرد که نیروهای اسراییلی عامدانه از تحویل آب، غذا و سوخت جلوگیری می‌کنند، مناطق کشاورزی را با خاک یکسان می‌کنند و ۲.۳میلیون نفر از ساکنان این منطقه را که اکثر آنها بی‌خانمان شده‌اند، از اقلام مورد نیاز برای بقا محروم می‌کنند.
دیدبان حقوق‌بشر، یک گروه جهانی مستقر در نیویورک در گزارشی اعلام کرد: دولت اسراییل از گرسنگی دادن غیرنظامیان به‌عنوان روشی برای جنگ در نوار غزه اشغالی استفاده می‌کند. رهبران جهان باید علیه این جنایت جنگی نفرت‌انگیز صحبت کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/506f2385-540a-4cb2-b419-03b934cd2b1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات