728 x 90

دیدار محمود عباس از عربستان و واکنش‌ها به تعرض به مسجد الاقصی

دیدار محمود عباس از عربستان
دیدار محمود عباس از عربستان

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه پنجم شهریور خبر از دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین از ریاض پایتخت عربستان داد.
محمود عباس را در این سفر حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی، مجدی الخالدی، مشاور رئیس در امور دیپلماتیک، و باسم الأغا، سفیر فلسطین در عربستان سعودی همراهی می‌کنند.
در همین حال ابو ردینه، سخنگوی رسمی ریاست فلسطین در واکنش به اظهارات وزیر اسراییلی مبنی بر ساخت یک کنیسه در مسجد الاقصی گفت: «درخواست‌های بن غفیر برای ساخت یک کنیسه در داخل مسجد الاقصی بسیار خطرناک است. مردم فلسطین هرگز تعرض به مسجد الاقصی را نخواهند پذیرفت و این مکان مقدس خط قرمزی است که به هیچ‌وجه اجازه تعرض به آن داده نخواهد شد.
این درخواست‌های مردود و محکوم شده برای تعرض به مسجد الاقصی، تلاش‌هایی هستند برای کشاندن منطقه به یک جنگ دینی که همه را به آتش خواهد کشید».
ابو ردینه از جامعه بین‌المللی و به‌ویژه دولت ایالات متحده خواست که فوراً برای مهار این دولت راست‌گرای افراطی اقدام کنند و آن را مجبور به پایبندی به وضعیت حقوقی و تاریخی حرم شریف نمایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bfea95e-bd6a-4140-a192-35ab091bfa85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات