728 x 90

دیدار شولتس و بایدن و راه‌حل دو کشوری و مهار رژیم ایران در منطقه

دیدار  جو بایدن با اولاف شولتس در کاخ سفید
دیدار جو بایدن با اولاف شولتس در کاخ سفید

رئیس‌جمهور آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بر راه‌حل یک کشور مستقل فلسطینی و تحقق راه‌حل دو کشوری تأکید کردند.

شولتس صدراعظم آلمان شنبه ۲۱ بهمن، در دیدار با جو بایدن ضمن تأکید بر راه‌حل دو کشوری در خاورمیانه، بر مهار دخالت‌های منطقه‌ای رژیم ایران تأکید کرد و تصریح کرد نباید اجازه داد که رژیم ایران تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای شود.
وی در دیدار خود با جو بایدن در کاخ‌سفید ضمن تأکید بر راه‌حل دو کشوری گفت «ایالات متحده و آلمان در مورد راه‌حل دو کشوری توافق دارند و ما فعالانه هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد تا چنین تحولی امکان‌پذیر شود».
صدراعظم آ‌لمان ضمن هشدار مبنی بر این‌که در یک مرحله بسیار حساس و مهم تحولات سیاسی قرار داریم تصریح کرد که باید از تبدیل شدن رژیم ایران به مهم‌ترین قدرت منطقه‌یی با در نظر گرفتن تشدید تنشهای احتمالی جلوگیری کرد.
پیش از این دیدار راه‌حل دو کشوری در دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با وزیران خارجه مصر، قطر، امارات متحده عربی، اردن و هم‌چنین یک مقام بلندپایه فلسطینی نیز مطرح شده است.
وزیران خارجه چهار کشور عربی در این دیدار بر اهمیت برداشتن گام‌هایی برگشت‌ناپذیر در راه تأسیس یک کشور مستقل فلسطینی و تحقق راه‌حل دو کشوری تأکید کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f83e8cea-72ab-49c6-af18-18b73e5b301f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات