728 x 90

دیدار سه جانبه عراق، مصر و اردن در بغداد

دیدار سه جانبه سران مصر، اردن و عراق در بغداد
دیدار سه جانبه سران مصر، اردن و عراق در بغداد

فرانس۲۴ به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش داد عراق، مصر و اردن در بغداد اجلاس سه جانبه برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۶تیر۱۴۰۰، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و عبدالله دوم پادشاه اردن روز یکشنبه در اولین سفر رئیس دولت مصر به بغداد طی ۳دهه گذشته یک نشست ۳جانبه با رئیس‌جمهور عراق برگزار کردند.
برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق از رهبران مصر و اردن استقبال کردند، صالح گفت که این دیدار "یک پیام فصیح و گویا در میان چالشهای بزرگ منطقه‌ای" است.
برهم صالح در توئیتر خود گفت: "بهبود عراق، راه را برای ایجاد یک سیستم یکپارچه برای منطقه ما ایجاد می‌کند که بر اساس مبارزه با افراط‌گرایی، احترام به حاکمیت و مشارکت اقتصادی است."
دفتر کاظمی گفت که در این اجلاس به موضوعاتی از جمله همکاری سیاسی و اقتصادی، به‌ویژه تقویت سرمایه‌گذاری و "تلاشهای مشترک در مبارزه با تروریسم" پرداخته خواهد شد.


عراق به‌دنبال نزدیک شدن به متحدان عرب آمریکا در خاورمیانه از جمله عربستان، مصر و اردن است.
عراق تحت فشار بین رژیم ایران در شرق و عربستان در جنوب، از زمان شکست گروه داعش در اواخر سال۲۰۱۷ در تلاش است تا خود را به‌عنوان یک میانجی تثبیت کند.
مطابق بیانیه دفتر رئیس‌جمهور مصر، سیسی به برهم صالح گفت که مصر "چشم انتظار توسعه همکاری با عراق در چارچوبی پایدار از همگرایی اقتصادی و همکاری استراتژیک" است.

در این گزارش آمده است که برهم صالح تمایل عراق برای افزایش همکاری با مصر در سطح مشارکت استراتژیک... به‌عنوان سنگ‌بنای حفظ امنیت و ثبات منطقه‌یی " را ابراز داشت.
روابط بغداد و قاهره در سال‌های اخیر بهبود یافته است و مقامات ۲کشور دیدارهایی را انجام داده‌اند.
پادشاه اردن در اوایل سال۲۰۱۹ برای اولین بار در ۱۰سال گذشته به این کشور سفر کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b64f0f7-9c73-4374-a467-ebcc9b019cfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات