728 x 90

دیدار خانم مریم رجوی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه پیشین کوزوو

دیدار خانم مریم رجوی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه پیشین کوزوو
دیدار خانم مریم رجوی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه پیشین کوزوو

شنبه ۱۸شهریورماه ۱۴۰۲، پروفسور عبدالله حوتی، نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد سابق جمهوری کوزوو و عضو پارلمان این کشور و پروفسور انور هوکسهاج، نایب‌رئیس پارلمان کوزوو و نایب نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین کوزوو با مریم رجوی، دیدار و گفتگو کردند. بیش از ۹۵درصد از مردم کوزوو مسلمان هستند.

پروفسور حوتی با ابراز خوشوقتی از ملاقات با خانم رجوی گفت ما سال‌ها برای آزادی و دموکراسی در کشورمان مبارزه می‌کردیم و از این رو به‌خوبی نسبت به شرایط مردم و مقاومت ایران واقف هستیم. من مقاومت شما را می‌ستایم و به شما به‌خاطر این همه سال پایداری و مبارزه تبریک می‌گویم.
بدانید که دوستان زیادی در اقصی نقاط جهان دارید و من در آرزوی روزی هستم که آزادی مردم شما را در یک ایران آزاد و دموکراتیک جشن بگیریم.

 

-دیدار خانم مریم رجوی با نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین کوزوو

پروفسور هوکسهاج که بیش از ۵سال وزیر خارجه و ۳سال نایب نخست‌وزیر کوزوو و اکنون نایب‌رئیس مجلس کوزوو است، گفت هر چند این اولین بار است که با شما ملاقات می‌کنم اما از دیرباز در سال‌هایی که در دولت خدمت می‌کردم مبارزه شما را ظرف چهار دهه گذشته از نزدیک دنبال می‌کردم. من از یک ایران آزاد و دموکراتیک که قطعاً محقق خواهد شد و برنامه ۱۰ماده‌یی شما که به‌دقت آن را خوانده‌ام کاملاً حمایت می‌کنم. از نظر من همه کشورهای اروپایی باید از مقاومت شما حمایت کنند.

خانم رجوی ضمن تشکر از نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین کوزوو گفت رژیم آخوندی در ضعیف‌ترین نقطه تاریخ خود قرار دارد و خامنه‌ای به‌رغم روی کار آوردن جلاد۶۷ و کشتار معترضان و اعدام زندانیان قادر به جلوگیری از بروز خشم مردمی که خواستار سرنگونی این رژیم هستند، نمی‌باشد.
به همین دلیل در وحشت از بالا گرفتن قیام و انفجار خشم مردم به دستگیریهای گسترده، اقدامات سرکوبگرانه و توطئه و تشبثات مذبوحانه علیه مقاومت ایران روی آورده است.

برگرفته از سایت مریم رجوی 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1de9eb76-04d9-4aac-ad2d-6844ec9c2f13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات