728 x 90

دونالد ترامپ:‌ سخت‌ترین تحریم‌ها را بر اولین کشور حامی تروریسم در جهان اعمال کردم

سخنرانی دونالد ترامپ در فلوریدا
سخنرانی دونالد ترامپ در فلوریدا

دونالد ترامپ طی سخنانی در فلوریدا برای اعلام کاندیداتوری خود برای دور دوم ریاست‌جمهوری از جمله گفت:‌

من آمریکا را از توافق فاجعه‌آمیز که بواقع فاجعه‌آمیز ترین توافق با رژیم ایران بود بیرون کشیدم و سخت‌ترین تحریم‌ها را بر اولین کشور حامی تروریسم در جهان اعمال کردم. ما مسیری به‌سوی ثبات و صلح در خاورمیانه را طراحی می‌کنیم زیرا کشورهای بزرگ خواستار جنگ آنهم جنگهای بی‌پایان نیستند که برای همیشه ادامه پیدا کند.

 

وی همچنین طی مصاحبه‌یی گفت:‌ آمریکا روی رژیم ایران اشراف کامل دارد. نگاه کنید آنها چه کار کرده‌اند. من تنها درباره اتفاقات هفته گذشته حرف نمی‌زنم. در مورد سالهای طولانی صحبت می‌کنم. آنها یک کشور تروریستی هستند.

 

 

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با فاکس‌ نیوز تأکید کرد که انفجار و آتش‌سوزی در کشتی‌ها در دریای عمان را رژیم آخوندی انجام داده است.

دونالد ترامپ گفت: ویدئوی منتشر شده توسط وزرات دفاع آمریکا ثابت می‌کند انفجار نفتکش‌ها «واقعا کار» رژیم ایران بوده است. یکی از مینهای منفجر نشده که احتمالاً به‌طور کامل همه جای آن نام ایران نوشته شده بوده را شما دیدید که آنها طی شب تلاش می‌کردند مین را از بدنه کشتی جدا کنند، این فیلم نشان می‌دهد که این حمله کار رژیم ایران بوده است. آنها نمی‌خواستند از خودشان مدرکی بر جای بگذارند.

ترامپ اضافه کرد: حدس می‌زنم نمی‌دانستند که ما می‌توانیم در تاریکی هم شناسایی کنیم و به‌خوبی اینکار را انجام دادیم. حال شما این فیلم را در اختیار دارید و نمایش می‌دهید. شما اکنون می‌بینید که اوباما با رژیم ایران معامله‌یی کرد که وحشتناک بود. به صراحت می‌گویم آنها طی ۵الی ۶سال اجازه داشتند که تسلیحات اتمی بسازند، در حالی که اکنون آنها می‌فهمند که قرار نیست که تسلیحات اتمی داشته باشند.

 

چند ساعت پس از انتشار ویدئویی از جانب ارتش آمریکا که یک قایق پاسداران را در حال برداشتن یک مین چسبنده عمل نکرده از بدنه یکی از نفتکشها نشان می‌داد رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفت:‌ «اسم رژیم ایران بر همه جای این عملیات نوشته شده است».

دونالد ترامپ گفت:‌ این کار رژیم ایران بود به این دلیل که در تصویر شما می‌توانید قایق را ببینید. یکی از مینها عمل نکرده و احتمالاً در همه جایش رد رژیم ایران نوشته شده بود. شما دیدید که در شب آن قایق تلاش می‌کند مین منفجر نشده را بردارد و این فیلم افشا‌ شده است. این قایق رژیم ایران است. این خود آنها بودند. آنها نمی‌خواستند مدرکی بر جا گذاشته باشند».

 

دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه ۲۱خرداد ۹۸در رابطه با رژیم ایران و تحریم‌های آمریکا علیه آنها گفت: رژیم ایران اکنون کشوری است که به‌خاطر تمام تحریم‌ها و سایر امور کشوری بسیار متفاوت‌تر از زمانی است که من سر کار آمدم. رژیم ایران اکنون در اثر تحریم‌ها تورم فوق‌العاده‌ای دارند، پول آنها بی‌ارزش شده است.

دونالد ترامپ به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم بزرگترین و مهمترین تصمیم زمانی بود که من توافق اتمی رژیم ایران را لغو کردم. این یک توافق ناشایست بود. موضوع بزرگ تحریم‌ها بود.

دونالد ترامپ با اشاره به اعمال تروریستی رژیم ایران در منطقه و سایر کشورها گفت: آنزمان رژیم همه جا بودند و باعث تروریسم و مشکلات می‌شدند. ولی رژیم ایران اکنون مشکلات بسیاری دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eda441fa-ce91-4b15-849b-92858e28f4b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات