728 x 90

دونالد ترامپ: کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌یی به‌شمار نمی‌رود

دونالد ترامپ.کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای به‌شمار نمی رود
دونالد ترامپ.کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای به‌شمار نمی رود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ۲۲خرداد ۹۷ گفت، دیگر کره شمالی یک تهدید هسته‌یی به‌شمار نمی‌رود. وی طی یک پیام توییتری، در پی بازگشت از سنگاپور و دیدار و گفتگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامهای توییتری خود درباره کره شمالی، پس از بازگشت به آمریکا نوشت: «سفر درازی بود، اما اکنون همه می‌توانند به نسبت روز اولی که وارد دفترم شدم، احساس امنیت خیلی بیشتری بکنند.» دونالد ترامپ هم‌چنین نوشت: «دیگر از جانب کره شمالی تهدید هسته‌یی مطرح نیست.»

رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار با رهبر کره شمالی را «تجربه‌ای جالب و بسیار مثبت» خواند و گفت این کره شمالی پتانسیل زیادی دارد.

یک روز پس از توافق تاریخی رئیس‌جمهوری ایالات متحده و رهبر کره شمالی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: اطمینان دارد که مذاکرت بین واشینگتن و پیونگ یانگ «زمانی در هفته آینده» از سر گرفته خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور توافق کردند در ازای ارائه تضمینهای امنیتی، کره شمالی در جهت خلع‌سلاح هسته‌یی گام بردارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز چهارشنبه از قول وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، بدون مشخص کردن تاریخ دقیق نوشت، مذاکرات برای پیگیری توافق صورت گرفته هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

مایک پمپئو طی گفتگو با خبرنگاران در کره جنوبی، گفت انتظار دارد که مذاکرات دوجانبه در فاصله کوتاهی پس از بازگشت مقامهای دو طرف به کشورهایشان از سر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید ۲۲خرداد ۹۷، بیانیهٔ مشترک پرزیدنت دونالد ترامپ از ایالات متحده آمریکا و رئیس کیم جونگ اون از جمهوری دموکراتیک خلق کره در اجلاس سنگاپور را منتشر کرد.

 

بیانیه کاخ سفید

در ۱۲ژوئن ۲۰۱۸، پرزیدنت دونالد ترامپ از ایالات متحده آمریکا و رئیس کیم جونگ اون از کمیسیون امور کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره اولین اجلاس تاریخی سران را در سنگاپور برگزار کردند.

پرزیدنت ترامپ و رئیس کیم جونگ اون به تبادل نظر جامع، عمیق و صمیمانه بر سر مسائل مرتبط با برقراری روابط جدید آمریکا-جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایجاد یک سیستم صلح بادوام و مستحکم در شبه‌جزیره کره پرداختند. پرزیدنت ترامپ به ارائه تضمینهای امنیتی به جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد شد و رئیس کیم جونگ اون تعهد سفت و سخت خود را برای غیراتمی شدن کامل شبه‌جزیره کره مورد تأیید مجدد قرار داد.

در حالیکه پرزیدنت ترامپ و رئیس کیم جونگ اون متقاعد هستند که برقراری روابط جدید آمریکا-جمهوری دموکراتیک خلق کره به صلح و شکوفایی در شبه‌جزیره کره و جهان کمک خواهد کرد و با درک این‌که ایجاد اعتماد مشترک می‌تواند غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره را تشویق نماید، آنها موارد زیر را ابراز میدارند:

۱. آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره، مطابق تمایل مردم دو کشور برای صلح و شکوفایی، به برقرار روابط جدید آمریکا-جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد می‌شوند.

۲. آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره مشترکاًً تلاش می‌کنند تا یک سیستم بادوام و باثبات صلح در شبه‌جزیره کره برقرار کنند.

۳. در تأیید مجدد اعلامیه پانمونجوم در ۲۷آوریل ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد به کار بسوی غیراتمی شدن کامل شبه‌جزیره کره می‌شود.

۴. آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره به بازیافت باقیمانده اجساد زندانیان یا مفقودین جنگی، از جمله بازگرداندن فوری آنهایی که تابه‌حال شناسایی شده‌اند، متعهد می‌گردند.

 

تعهد کره شمالی و آمریکا به توسعه روابط دوجانبه

در حالیکه پرزیدنت ترامپ و رئیس کیم جونگ اون تصدیق کرده‌اند که اجلاس آمریکا-جمهوری دموکراتیک خلق کره، اولین اجلاس این چنینی در تاریخ، یک رویداد در عصری نوین با اهمیت زیاد در غلبه بر دهه‌ها تنش و خصومت بین دو کشور و برای گشایش یک آینده جدید است، آنان متعهد به اجرای کامل و سریع آنچه که در این بیانیه مشترک تصریح شده، می‌گردند. آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد به برگزاری مذاکرات بعدی به رهبری وزیرخارجه آمریکا مایک پمپئو و یک مقام ارشد مربوطه جمهوری دموکراتیک خلق کره در اولین تاریخ ممکن می‌گردند تا نتایج اجلاس آمریکا-جمهوری دموکراتیک خلق کره را اجرا نمایند.

پرزیدنت دونالد جی. ترامپ از ایالات متحده آمریکا و رئیس کیم جونگ اون از کمیسیون امور کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد به همکاری برای توسعه روابط جدید آمریکا-جمهوری دموکراتیک خلق کره به‌منظور اشاعه صلح، شکوفایی و امنیت شبه‌جزیره کره و جهان شده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87143c0e-8737-42d9-bf16-b67c9ba237b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات