728 x 90

دونالد ترامپ: هرگز چنین فشاری روی رژیم ایران نبوده است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ رئیس آمریکا شب گذشته اعلام کرد: در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در گردهمایی سالانه رهبران کشورها در سازمان ملل، در مورد ایران مسائلی را مطرح خواهد کرد.

دونالد ترامپ قرار است امروز سه‌شنبه ۲مهر حدود ساعت ده صبح به وقت واشنگتن، پنج و نیم عصر به وقت ایران سخنرانی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر سنگاپور به خبرنگاران گفت فشار زیادی روی رژیم ایران است. فشاری که هرگز تا این حد نبوده است.

وی همچنین گفت چیزهای زیادی در رابطه با ایران در حال رخ دادن است؛ بسیار بیشتر از آن چیزی که شما می‌دانید؛ بیشتر از چیزی که رسانه‌ها می‌دانند.

دونالد ترامپ دوشنبه شب در جریان دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر بار دیگر تأکید کرد برنامه‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهور رژیم ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ندارد، اما می‌داند مقام‌های این رژیم مایل به گفتگو هستند.

دونالد ترامپ افزود: سران رژیم ایران می‌دانند به چه کسی باید زنگ بزنند. برنامه‌ای برای ملاقات با رئیس‌جمهور رژیم ایران ندارم. امروز شنیدم که آنها مایل به دیدار هستند. شنیدم که آنها قصد خروج از یمن را دارند، که این چیز خوبی است. باید ببینیم چه پیش می‌آید.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم فراخوان جهانی برای آزادی ادیان در سازمان ملل گفت: آمریکا با صدایی واحد از ملل جهان می‌خواهد به آزار و تعقیب افراد بر مبنای باورها و گرایشهای دینی آنها پایان دهند، ارتکاب جرایم علیه باورمندان را متوقف کنند، و زندانیان عقیدتی را آزاد کنند.

وی افزود: ۸۰درصد از جمعیت جهان در کشورهایی هستند که در آنها آزادیهای مذهبی یا سرکوب می‌شود، یا کم است، و یا اصلاً وجود ندارد.

ترامپ گفت افراد مؤمن، تنها به‌خاطر مؤمن بودن، به دست دولتهای خودشان سرکوب، شکنجه، و کشته می‌شوند.

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان مراسم فراخوان جهانی برای آزادی ادیان در سازمان ملل گفت: در حالی این جلسه را برگزار می‌کنیم که ۸۰درصد مردم جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که آزادی دینی‌شان نقض می‌شود. وی افزود: رژیم حاکم بر ایران با شقاوت مسیحیان، اهل سنت، بهاییها و یهودیها را سرکوب می‌کند. در عراق، شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران مسیحیان و ایزدیها را مورد ارعاب قرار می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d85b6d18-15b5-472a-b244-aab0b8308344"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات