728 x 90

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز:‌ ما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیم ایران تسلیحات اتمی داشته باشد

مصاحبه فاکس نیوز با دونالد ترامپ
مصاحبه فاکس نیوز با دونالد ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه ۱۱تیر۹۸ در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌ نیوز بار دیگر تصریح کرد اجازه نمی‌دهیم رژیم ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند.

این موضع‌گیری به‌دنبال تصمیم رژیم آخوندی برای افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده بالاتر از حد مجاز برجام صورت می‌گیرد.

بخشهایی از این مصاحبه در زیر می‌آید:

فاکس نیوز:‌ شما به اعزام ارتش آمریکا برای حمله به رژیم ایران بسیار نزدیک شدید و در لحظه آخر برگشتید شما مورد انتقاد نئومحافظه‌کاران به‌خاطر آن قرار گرفتید آنها می‌خواستند که شما به این رژیم ضربه بزنید چرا فکر می‌کنید آنها خواستار ضربه به رژیم ایران بودند؟

دونالد ترامپ: بسیاری از افراد برای من در این رابطه بسیار اعتبار قائل شدند.

فاکس نیوز: قطعاً که این طور است و جمهوریخواهان از شما حمایت کردند.

دونالد ترامپ: بسیاری از افراد گفتند این لحظه بزرگی برای ریاست‌جمهوری بود که از شنیدن آن شوکه شدند. خوب مقامهای رژیم ایران یک پهپاد بدون سرنشین را سرنگون کردند و اعلام کردند برفراز خاک آنها بوده که این طور نبود ولی آنها این را می‌گفتند در نهایت می‌گفتند یک پهپاد بر فراز خاک آنها بوده که ما وارد شدیم و قبل از اعزام نیروها به من هر آنچه را که باید تا ساعت ۷(شب) می‌دانستم گفتند.

مقامهای نظامی ما وارد شدند و همه چیز را گفتند ولی به من نگفتند چند نفر کشته خواهند شد، چند ایرانی کشته خواهد شد. من تعداد بسیاری ایرانی را در شهر نیویورک می‌شناسم آنها افراد بسیار خوبی هستند، آنها همه افراد خوبی هستند. ما همه افراد خوبی هستیم ولی رژیم ایران اینطور نیست، من گفتم چند نفر کشته خواهند شد آنها گفتند دست کم ۱۵۰نفر، من گفتم آنها یک پهپاد بدون سرنشین را که نو هم نبوده سرنگون کردند و ما اکنون می‌خواهیم ۱۵۰نفر را یا شاید تعداد بیشتری را بْکشیم چه کسی می‌داند! وقتی شما در شروع کاری که ما انجام می‌دهیم. شما نمی‌دانید که چند نفر کشته خواهند شد، بنابراین من گفتم من دوست ندارم و آنرا متوقف کردم.

ما آنها را برخلاف بسیاری گزارشات غلط اعزام نکرده بودیم ما این کار را نکرده بودیم، من تصمیم نهایی را می‌گیرم که این کار را انجام ندهیم. من سرمایه‌های (نظامی) بسیاری ساخته‌ام و اگر قرار باشد چیزی اتفاق بیفتد و ما کاری انجام ندهیم بسیار بدتر خواهدبود. اما خوشبختانه ما مجبور نبودیم کاری انجام دهیم.

 

توافق وحشتناک اتمی با رژیم ایران

دونالد ترامپ در ادامه مصاحبه با فاکس‌ نیوز افزود:‌ از زمانی که ما آن توافق وحشتناک را لغو کردیم که به واقع توافقی وحشتناک بود می‌دانید من و شما تعاریف متفاوتی از جنگ داریم ما خواهان صلح برای ساختن جاده‌ها و مدارسماًن می‌باشیم، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم رژیم ایران تسلیحات اتمی داشته باشد و من و شما در این مورد موافقیم

شما نمی‌توانید به رژیم ایران اجازه دهید که تسلیحات اتمی داشته باشد. شما نمی‌توانید به سایر کشورها هم اجازه دهید که تسلیحات اتمی داشته باشند زیرا بسیار نابود کننده است.

بنا بر این آنها در حال حاضر مشکلات بسیاری در داخل کشورشان دارند و امیدوارم در نقطه‌ای برگردند و بگویند که خواستار انجام توافق می‌باشند و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/620b1e2e-84e6-4829-9ab2-6229785990ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات