728 x 90

دونالد ترامپ: من سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اعمال کردم

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در ایالت نیوهمشایر (جمعه ۷شهریور) گفت: «ما از توافق هسته‌یی فاجعه‌بار دولت قبل با رژیم ایران خارج شدیم. ما ۱۵۰میلیارد دلار به ایران برای توافقی که در واقع خیلی کوتاه مدت بود، پول دادیم. از آن جالب‌تر، ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آنها دادیم. کلی پول نقد که با چند هواپیما بردند. خیلی بد بود و آن زمان بود که من فهمیدم چقدر یک پرزیدنت در ایالات متحده قدرتمند است. وقتی یک رئیس‌جمهوری این حق را داشته باشد - که به نظر م نداشت - که به بانکها برود و ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد بگیرد و تحویل افرادی بدهد که از جرأت و شجاعت ما متنفر هستند، به این می‌گویند قدرت. البته من باور ندارم که او حق داشت چنین کاری کند».

دونالد ترامپ تأکید کرد: «من سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اعمال کردم و این باعث دشواری زیادی در دادن پول به سازمانهای تروریستی برای آنها شده است».

دونالد ترامپ روز ۳۱مرداد در جریان سخنرانی در جلسه شورای سیاست‌گذاری ملی در ویرجینیا نیز گفته بود: «ما شدیدترین تحریم‌های تاریخ آمریکا را علیه رژیم ایران اعمال کردیم و این هفته هم روند بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه این رژیم را فعال کردیم تا تمامی تحریم‌های قبلی سازمان ملل که به تعلیق درآمده بود، دوباره برقرار شوند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b132a44-13d8-4d7a-8340-6ae8ec9387b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات