728 x 90

دونالد ترامپ: رژیم ایران بسیار خصمانه و واقعاً مسبب شماره یک ترور بوده است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ روز دوشنبه ۳۰اردیبهشت، پیش از ترک کاخ سفید به مقصد پنسیلوانیا، در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره رژیم ایران گفت: رفتار رژیم ایران خصمانه بوده است. آنها واقعاً مسبب شماره یک ترور بوده‌اند. اگر رژیم ایران علیه منافع ما اقدام کند، به‌شدت مقابله می‌کنیم.

ما هیچ نشانه‌یی نداریم که چیزی اتفاق افتاده باشد اما اگر اتفاق بیفتد طبعاً با نیرویی قوی مواجه خواهد شد.

 

دونالد ترامپ روز دوشنبه ۳۰اردیبهشت طی پیام توئیتری گفت: رسانه‌های جعلی بدون هیچگونه آگاهی این طور گفته‌اند که آمریکا در پی برگزاری مذاکره با رژیم ایران است. این گزارشها نادرست است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: رژیم ایران اگر که آماده باشد، سراغ گفتگو می‌آید. در وضعیت فعلی اقتصاد رژیم ایران رو به فروپاشی است که برای مردم ایران خیلی ناراحت‌کننده است.

 

به‌دنبال حمله موشکی یکشنبه ۲۹اردیبهشت به منطقه سبز بغداد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: اگر رژیم ایران می‌خواهد بجنگد، این پایان رسمی رژیم ایران خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکن.

خبرگزاری رویترز ضمن بازتاب توئیت رئیس‌جمهور آمریکا افزود: در حالی‌که تنش بین دو کشور بالا می‌گیرد، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت خود رژیم ایران را تهدید کرد و نگرانی در مورد احتمال رویارویی بین آمریکا و رژیم ایران را افزایش داد. رویترز افزود: ترامپ تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران را سخت‌تر کرده است. دولت او می‌گوید حضور نظامی آمریکا را در منطقه افزایش داده است و رژیم ایران را متهم می‌کند که منافع و نیروهای آمریکایی را تهدید کرده است.»

 

واشنگتن تایمز روز ۳۰اردیبهشت در ارتباط با حمله موشکی به منطقه سبز بغداد گزارش داد: مقامات مقابله با تروریسم عراق می‌گویند که اعضای شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به اسم کتائب مسئول حمله موشکی روز یکشنبه ۲۹اردیبهشت، که در نزدیکی مواضع دیپلماتیک و نظامی آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرد، بودند.

واشنگتن تایمز افزود: «مقامات ارشد سرویس مقابله با تروریسم این کشور روز دوشنبه ۳۰اردیبهشت به دیلی بیست گفتند که این گروه شبه‌نظامی، موشک کاتیوشا را که در نزدیکی زمین رژه در داخل منطقه سبز به‌شدت حفاظت‌شده اصابت کرد، شلیک کردند. این منطقه محل استقرار سفارت آمریکا و همچنین مقر مرکزی ائتلاف به رهبری آمریکا که با داعش می‌جنگد، است.

 

طی هفته‌های اخیر تنش میان آمریکا و رژیم ایران در منطقه بالا گرفته است. مقامهای آمریکا گفتند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای رژیم ایران جدی‌تر از گذشته است.

آمریکا جهت آمادگی برای واکنش در صورت حمله احتمالی رژیم ایران یا مزدوران این رژیم به منافع آمریکا و متحدانش، اقدام به تقویت نیروهای رزمی دریایی و هوایی آمریکا در خلیج‌فارس کرده است.

آمریکا با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب‌افکنهای ب۵۲به خاورمیانه، آرایش نظامی‌اش در منطقه را در پاسخ به آنچه نشانه‌های نگران‌کننده از قصد و تدارک احتمالی رژیم ایران برای حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی عنوان شده، تقویت کرده است.

علاوه بر این وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت و یک ناوگان رزمی نیروی دریایی که پیش‌تر آب‌های خلیج‌فارس را ترک کرده بود به منطقه بازگردانده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد تهدیدات قریب‌الوقوع علیه نیروهای آمریکایی در عراق وجود دارد و نسبت به نیروهای مورد حمایت رژیم ایران در منطقه اظهار نگرانی کرد.

 

.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48a300a1-5e9c-4f36-a205-3e618616a7b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات