728 x 90

دونالد ترامپ: تیم اطلاعاتی گفتند سخنانشان توسط مطبوعات تحریف شده است

دونالد ترامپ در نشست با تیم اطلاعاتی آمریکا
دونالد ترامپ در نشست با تیم اطلاعاتی آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی اعلام کرد:‌ یک نشست عالی را با تیم اطلاعاتی در کاخ سفید برگزار کردم که به من گفتند آنچه روز سه‌شنبه در استماع سنا گفتند توسط رسانه‌ها تحریف گردید و ما حول رژیم ایران، داعش و کره شمالی و غیره بسیار در توافق با همدیگر هستیم. شهادتی که آنها دادند در مطبوعات تحریف شده است…

 

در ادامه پیام که در توئیت دیگری منتشر شده، دونالد ترامپ گفت: «اظهارات آنها را رسانه‌ها تحریف کردند. توصیه من به شما این است که متن کامل اظهارات آنها را بخوانید.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است: « روایت نادرست برای کشور خوب نیست. من برای جامعه اطلاعاتی ارزش قائلم. ما مذاکره بسیار خوبی داشتیم و همه ما همسو و هم‌نظر هستیم.»

 

روز چهارشنبه ۱۰بهمن ۹۷ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور مبنی بر دنبال نکردن برنامه تسلیحات اتمی از سوی رژیم در پیامی نوشت: به‌نظر می‌رسد افراد اطلاعات ایالات متحده به‌شدت در رابطه با خطرات رژیم ایران منفعل و ساده‌لوح هستند و باید به مدرسه برگردند.

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به آنها تأکید کرد: باید مراقب خطر رژیم ایران باشید.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره برنامه موشکی رژیم آخوندی هشدار داد: آنها در حال آزمایش موشکها و چیزهای دیگری برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به هدف شان هستند. تنها چیزی که آنها را عقب نگه داشته، از هم پاشیدن اقتصادشان است.

 

روز چهارشنبه ۱۰بهمن دن کوتس رئیس نهاد «اطلاعات ملی» آمریکا، جینا هسپل رئیس اطلاعات مرکزی «سی‌آی‌ای» و کریستوفر ری رئیس پلیس فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» در مورد تهدیدهای امنیتی آمریکا در جلسه سنا سخن گفتند.

 

۱۶نهاد اطلاعاتی آمریکا گزارشی درباره چشم‌انداز رفتارهای حکومت آخوندی در سال ۲۰۱۹منتشر کردند که فعالیتهای موشکی این رژیم را تهدیدی ادامه‌دار برای خاورمیانه ارزیابی کرده است.

در مقدمه گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تلاشهای رژیم آخوندی در زمینه دستیابی به سلاح اتمی پس از برجام آمده است: «در حال حاضر فعالیتهای کلیدی که برای ساخت بمب هسته‌یی ضروری است را دنبال نمی‌کند».

 

در گزارش ۱۶نهاد اطلاعاتی آمریکا درباره چشم‌انداز رفتارهای حکومت آخوندی در سال ۲۰۱۹، فعالیتهای موشکی این رژیم تهدیدی ادامه‌دار برای خاورمیانه ارزیابی شده و آمده است: این رژیم بر ارتقای موشکهای ماهواره‌بر تمرکز کرده تا این امکان را برای خود ایجاد کند که در چشم‌انداز نزدیک به موشکهای قاره‌پیما دسترسی یابد چرا که تکنولوژی هر دو نوع موشک شبیه هم هستند.

 

دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در جلسه استماع کمیته منتخب اطلاعات سنا، که ارزیابی ۱۶نهاد اطلاعاتی این کشور را ارائه می‌داد، گفت: رژیم ایران به جاه‌طلبیهای خود در منطقه و حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد؛ همان‌گونه که اخیراً افرادی که در اروپا دستگیر شدند، از جمله عوامل رژیم ایران بودند که طرح توطئه برای حمله داشتند. رژیم ایران قطعاً به گسترش و حفظ قابلیتهای تروریستی خود به‌عنوان گزینه‌یی بازدارنده یا انتقام گیری از مخالفانش ادامه خواهد داد.

 

رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین با اشاره به حضور نیروهای نظامی و شبه‌نظامی رژیم آخوندی در سوریه و حملات هوایی اسراییل به مواضع نیروهای رژیم افزود: دخالتهای این رژیم در منطقه، ریسک بروز جنگ در منطقه را افزایش می‌دهد.

در عراق نیز شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران تهدیدات علیه پرسنل آمریکایی مستقر در این کشور را افزایش می‌دهند.

 

در گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچنین تأکید شده است که حمایتهای رژیم ایران از حوثیها، از جمله به‌صورت ارسال موشکهای بالستیک، هم‌چنان ادامه دارد و رفتار این رژیم در یمن باعث تشدید مخاطرات و دامن زدن به تنش می‌شود.

 

این گزارش با استناد به گزارش سازمان ملل ‌متحد تأکید کرد رژیم ایران با قاچاق سوخت از شبه‌نظامیان وابسته به خود در یمن حمایت مالی می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52c867ec-556c-40b0-beec-5a4e0b31cbeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات