728 x 90

دونالد ترامپ: اقدام رژیم ایران در نقض برجام را گامی بسیار بد دانست

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

دونالد ترامپ، درباره نقض برجام توسط رژیم آخوندی روز چهارشنبه ۱۲تیر ۹۸ گفت:‌ رژیم ایران مدتها قبل از این‌که من رئیس‌جمهوری شوم مشغول زیر پا گذاشتن معامله هسته‌یی ۱۵۰میلیارد دلاری به‌علاوه ۱و ۸دهم میلیارد دلار نقد با آمریکا و دیگرانی بود که چیزی هم نپرداختند - و حالا از محدودیت ذخیره‌سازی هم تجاوز کرده است. (این کار) خوب نیست!"

رژیم ایران اعلام کرده بود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تأیید کرده بود که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران روز دوشنبه ۱۰تیر ۹۸از سقف ۳۰۰کیلو گرم تعیین شده در توافق هسته‌یی فراتر رفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت آخوند روحانی نیز هشدار داده بود که بار دیگر غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالا را به‌عنوان گام تعلیق تعهدات، آغاز خواهند کرد.

مطابق برجام رژیم ایران مجاز است تا سقف ۳۰۰کیلو گرم اورانیوم با خلوص کم در انبارهای خود نگهداری کند.

سازمان انرژی اتمی رژیم ایران ۱۵مه اعلام کرده بود که این رژیم توقف برخی تعهدات خود در چارچوب توافق اتمی (برجام) را بر پایه دستور شورای عالی امنیت رژیم آغاز کرد؛ اقدامی که به‌گفته مقامهای این رژیم، به‌دلیل عدم استفاده از امتیازهای برجام در پی تحریم‌های آمریکا صورت می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d2e0048-af5f-456f-9fdb-d2a0ee057316"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات